Munkavállalói több mint felének elküldésére készül az Air Malta a következő hónapokban, a légitársaság állami segítségre és jelentős átszervezésre szorul annak érdekében, hogy pénzügyileg fenntartható maradjon.

A jelenlegi mintegy 900 dolgozója többségének elküldésére készül az Air Malta, az átszervezés részeként a vállalat létszáma mindössze 420 körülire csökkenhet a szigetország pénzügyminisztere, Clyde Caruana minapi bejelentése szerint. A lépéssel évente 15 millió eurós megtakarítást érhet el a cég.

A miniszter szerint az átszervezés az utolsó esély a cég megmaradásáért folytatott küzdelemben.

Folyamatban van a légitársaság útvonal-hálózatának racionalizálása is, a veszteséges járatokat bezárják, és a korábbi vezetés által dédelgetett amerikai és indiai hosszútávú járatok tervét is feladták, az ezekhez megrendelt két, nagy hatótávú gép helyett három kisebb gépet vehet át a légicég.

A költségcsökkentési terv részeként a légitársaság még az év közepéig megválik a földi kiszolgáló tevékenységétől, amely önmagában 300 fővel csökkentené a létszámot.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Fotó: AIRportal.hu

További 110 dolgozót a légiutaskísérők és az adminisztratív munkakörökben dolgozók közül küldenének el. Több mint négyszáz dolgozó számára ajánlanának fel önkéntes távozási csomagot, de a korai nyugdíjazás lehetőségét nem ajánlanák fel, 110 ember számára biztosítana a kormány más területen foglalkoztatási lehetőséget. A kormány már tárgyal a részletekről a dolgozókat képviselő szakszervezetekkel, az átszervezési folyamathoz 65 millió eurót különítettek el a pénzügyminisztérium költségvetésében a Malta Today híre szerint.

Az elbocsátások mellett júniusig változtatni kell a megmaradó dolgozók kollektív szerződésén is annak érdekében, hogy a légitársaság Málta érintése nélkül is teljesíthessen akár nagyobb haszonnal értékesíthető charterjáratokat más európai repülőterek között. Ugyanakkor olyan tervei nincsenek a kormánynak, hogy diszkont légitársasággá alakítsák át a céget.

A kabinet a következő hetekben várja Brüsszel döntését arról, hogy milyen feltételekkel és mekkora összegű állami támogatást juttathat a légitársaság számára.

A miniszter megjegyezte, hogy a korábbi egyeztetések során az Európai Bizottság kinyilvánította: nem bízik az állami tulajdonos által kezdeményezett reformok sikerében, és az Air Malta megszüntetését, valamint egy új légitársaság indítását preferálta, de ez a kormánynak nem áll szándékában.