Kötelező érvényű megrendelést írt alá 50 darab Airbus A321XLR repülőgép megvásárlásáról az amerikai United Airlines az európai repülőgépgyártóval, az A350-eseinek átvételét azonban ismét elhalasztotta a légitársaság.
A tervek szerint a United 2024-ben veheti át az első A321XLR-t, majd 2025-ben kezdheti meg a nemzetközi üzemelést a típussal.
Az új generációs keskenytörzsűekkel a légitársaság fontos keleti parti bázisairól, Newark/New York és Washington D.C. repülőtereiről induló transzatlanti járathálózatát bővíti, valamint a kiöregedő Boeing 757-200-as repülőgépeit helyettesíti majd.
A légitársaság közleménye szerint arról is megállapodtak az Airbusszal, hogy a United ismét elhalasztja a korábban megrendelt A350-eseinek átvételét. A határidő 2027-re tolódik.
A keskenytörzsű A321neo extra nagy hatótávú változata lehetővé teszi majd a légitársaság számára, hogy a korábbi típusoknál jelentősen gazdaságosabban repüljön a transzatlanti útvonalakon.
A repülőgép 4700 tengeri mérföldes (8700 kilométer) hatótávjának köszönhetően az USA keleti partjáról jóval több európai – akár a kontinensünk belsejében, keletebbre található – célpont válik elérhetővé a légitársaság számára.
Ezeket eddig nem tudták gazdaságosan repülni, mert a távolság miatt csak a költségesebben üzemeltethető szélestörzsűekkel lehetett kiszolgálni, azok üléskapacitása pedig túlságosan nagy lett volna az adott piacokhoz.
Az A321XLR nyújtotta rugalmasságnak és hatékonyságnak köszönhetően a United számos új piacra léphet be.
A 101 tonna maximális felszállótömegű A321XLR típusváltozat 90 százalékban azonos az A321neóval, hajtóműveik megegyeznek, a két változatot ugyanaz a személyzet repülheti.
A gyártó az A321neo alapváltozathoz képest a típus üzemanyagrendszerén hajtott végre módosításokat, megerősítette a repülőgép szerkezetét, főfutóműveit és fékrendszerét, erősebb gumiabroncsokat használ a nagyobb maximális terhelhetőség elérése érdekében, és módosította a fékszárnyak működését.
Az A321XLR az Airbus adatai szerint 30 százalékkal kevesebb üzemanyagot használ fel egy ülésre vetítve, mint az előző generációs, versenytársnak számító típusok.
A 2019. október végi adatok szerint az Airbus több mint 7000 kötelező érvényű megrendelést szerzett, világszerte több mint 110 vásárló részéről az A320neo-család különböző változataira.