A gyártó biztosra akar menni, hogy a 737 MAX visszatérése gördülékeny és problémamentes legyen, ezért saját pilótákat alkalmaz, akik a légitársaságokhoz kerülnek egy időre.
A Reuters az ügyet ismerő forrásaira hivatkozva arról írt, hogy a Boeing 160 pilótát vesz fel, akiknek az lesz a feladata, hogy a 737 MAX-et üzemeltető légitársaságokat segítsék a vállalat pénzén.
A szakemberek egy-egy hónapig dolgoznak majd a cégeknél oktatóként vagy megfigyelőként, a Boeing pedig a nap 24 órájában folyamatosan nyomon követi a típusváltozattal teljesített járatokat.
A program a Boeingnek mintegy 32 millió dollárjába kerülhet, persze ez eltörpül az eddig 20 milliárd dollárra becsült teljes veszteség mellett, amelyet a 737 MAX-ek problémái okoztak.
Miután az elmúlt időszakban több tízezer légitársasági dolgozó, köztük sok pilóta vesztette el munkáját, feltehetően nem lesz nehéz betölteni ezeket a most meghirdetett álláshelyeket. A feltételek között szerepel legalább 1000, oktatóként eltöltött repült óra, baleset nélküli eddigi pályafutás, és természetesen a 737-esre szóló típusjogosítás.
Mint arról korábban beszámoltunk, az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) november 18-án döntött arról, hogy ismét repülhet a két halálos katasztrófában érintett 737 MAX. Pár nappal később a United már át is vette az első, már módosított példányt, a brazil Gol pedig már teljesítette az első kereskedelmi járatokat is a típusváltozattal. Következő a sorban az Aeromexico lehet, amely a jövő héttől tervez járatokat MAX gépeivel.
A kanadai hatóságok eközben jóváhagyták a 737 MAX változtatásait, így az országban bejegyzett üzemeltetők megkezdhetik a módosítások végrehajtását a meglévő példányaikon. A hivatalos közlés szerint ez még nem jelenti a repülési tilalom feloldását, ahhoz még a kanadai hatóságnak ki kell adnia a saját légialkalmassági direktíváját, minden üzemeltetőnél be kell vezetni a módosított pilótaképzési programot, valamint a tárolt gépek karbantartását is el kell végeznie a légitársaságoknak.