Ugyanolyan fáradásos tüneteket mutat az A330neón dolgozó Rolls-Royce hajtómű, mint a Boeing 787-esen működő rokona. A brit gyártó szerint áttervezik a Trent 7000-et, de a legtöbb módosítás az A330neo nyári forgalomba vezetése után fél évvel lesz csak elérhető.

Mind a három nagy hajtóműgyártó új generációs, üzemanyag-takarékos és kevesebb károsanyag-kibocsátású termékét érinti valamilyen hiba, most egy újabb csatlakozott a sorhoz a Bloomberg értesülései szerint.

A Rolls-Royce elismerte, hogy ugyanolyan fáradásos tüneteket produkál az A330neóhoz kifejlesztett Trent 7000, mint a Boeing 787-eseken dolgozó rokona, a Trent 1000.

A Dreamliner-hajtómű műszaki hibája – amely a továbbfejlesztett Trent 1000 TEN verziót is érinti – számos légitársaság működését befolyásolta az elmúlt időszakban, a Virgin Atlantictől az Air New Zealandig, és az európai légügyi hivatal, az EASA is direktívát bocsátott ki emiatt.

A Trent 7000 is felkerült a hibás hajtóművek listájára (Fotó: Rolls-Royce)

A Rolls-Royce szóvivője szerint az A330neo Trent 7000-esét áttervezik, de a javítások többsége csak hat hónappal azután lesz elérhető, hogy a tervek szerint az idén nyáron a TAP üzembe helyezi az első példányt az új generációs Airbus-szélestörzsűből.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Mint hozzátette, a 787-eseken már bemutatkozó, áttervezett turbinalapát az A330neo forgalomba vezetése idejére már rendelkezésre fog állni, ez okozta egyébként a legnagyobb gondot.

A hajtóműgyártó szerint lehetséges, hogy mindezen Trent-változatok korai példányai az első karbantartásukon kapják majd meg azokat az új részegységeket, amelyek a gyártásuk során még nem voltak elérhetők. Közölték, hogy ez normális egy teljesen új szerkezet bevezetése idején.

Az Airbus teljesen új tervezésű A350-esén egyébként szintén Trent-családtag dolgozik, de a közelmúltban arról beszélt a Rolls-Royce képviselője, hogy szerintük ezen nem jelentkezik majd műszaki probléma.

Emlékezetes, hogy a Rolls-Royce miatt késett maga az A330neo-program, több hónappal kellett elhalasztani az első tesztpéldány szűzrepülését. A hajtóművek halmozódó problémái jelentős anyagi veszteséget is okoztak a brit vállalatnak.