Teljesen sík ággyá alakítható business osztályú székek lesznek a Malaysia Airlines Boeing 737 MAX 10-esein, amelyek 2021-ben állnak forgalomba.
Az Australian Business Travel beszámolója szerint a business osztályon vezeti be a maláj légicég az újító szolgáltatást, az elrendezés minden utas számára közvetlen folyosó kapcsolatot is biztosít. A székeket a Thompson Aero Seating gyártja és teljesen új fejlesztés lesz, a tervek szerint 16 ilyen ülőhelyet kínálnak majd a MAX 10-eseken.
A két cég nem először működik együtt, ez a társaság szállította a business és első osztályú székeket a Malaysia A330-asaihoz és az A350-esekhez, de az ír cég szállított már üléseket a jetBlue-nak az A321-esekbe is. Ezeket a székeket vették alapul, de ezt Peter Bellew, a Malaysia vezérigazgatója meg sem próbálta tagadni. A lapnak nyilatkozva elismerte, hogy azt a szolgáltatást másolják le, amit a jetBlue vezetett be a Mint termékkel az Egyesült Államokban.
Lesznek közös pontok is a két szolgáltatásban, a Malaysia business osztályán is fel lehet majd húzni egy falat a két szék közé, ezzel gyakorlatilag egy külön kis kabint lehet létrehozni. A különbség viszont az lesz, hogy a jetBlue-n ötből csak három utasnak van közvetlen folyosói kapcsolata, addig a Malaysiannél csak közvetlen kapcsolatos székek lesznek.
Bár jelenleg alig van légitársaság, amelyik keskenytörzsű gépben teljesen síkba dönthető üléseket kínál, Bellew biztos abban, hogy sikeres és jövedelmező lesz a vállalkozás még a Malaysia regionális, 4-5 órás járatain is. Nagy igényre elsősorban a másodlagos kínai városokba irányuló járatokon számít.
Mindezt arra alapozzák, hogy kutatások szerint a business utasoknak a legfontosabb, hogy aludni tudjanak az út során, ezt követi az étkezési lehetőség és a szórakozás és ők ezekért a szolgáltatásokért több pénzt hajlandóak fizetni, és főleg Kínában rengeteg ilyen utas van.
A Malaysia mellett a Virgin Australia tervezi még, hogy vadonat új business székeket szerel Boeing 737-eseibe a kelet-nyugati irányú járatain.