Csaknem 2 milliárd eurós költségcsökkentést és legalább 12500 fős leépítést tervez 2022 végéig az Air France-KLM, hogy a csoport átvészelje a járvány nyomán kialakult válságot.
Benjamin Smith, a francia-holland légitársasági csoport vezérigazgatója a féléves eredményközléskor már jelezte, hogy az Air France-KLM üzemelését a mostani helyzetre kell szabni, mert hosszabb ideig tart majd a válság. Most pedig a részletekről a harmadik negyedéves pénzügyi beszámolóban írt a vállalat, komoly átalakítást jelezve.
Ennek értelmében a KLM kisebb, olcsóbban és fenntarthatóbban működő cég lesz, a reorganizáció 750 millió euróval mérsékli majd a cég éves üzemelési költségét. Ehhez a géppark csökkentése mellett elbocsátások is kellenek, jelenlegi tervek szerint csak idén 5 ezer dolgozót küldenek el.
A holland királyi légitársasághoz képest az Air France anyagilag rosszabb helyzetben volt már a járvány előtt is, ezért nála most nagyobb megszorításokat kell eszközölni.
Át kell alakítani a francia belföldi hálózatot és modernizálni kell a flottát is, emellett elengedhetetlen 8500 munkavállaló elbocsátása a következő két évben.
Ezekkel a lépésekkel az Air France jövőre 800 millió euróval, 2022-re pedig már összesen 1,2 milliárd euróval csökkentené az éves kiadásait. A terveket benyújtották a francia kormánynak, és a szakszervezetek többségével is egyezségre jutottak.
A jövőbeni flottával kapcsolatban nem közölt újabb részletet a cég, három hónappal ezelőtt azt írták, hogy a 2021 és 2025 közöttre ütemezett gépátvételek többségét nem halasztják el. A csoport felgyorsította az Airbus A380-as, A340-es, Boeing 747-es, CRJ és Embraer 145-ös típusok végleges kivonását.
A cég az év eddigi részében 64 százalékkal kevesebb, 28 millió utast szállított, az üzemi eredmény 3,4 milliárd, az adózott eredmény 6 milliárd euró veszteséget mutatott. A társaság szabad készpénzállománya 5,9 milliárd euró volt.