Sürgősségi légalkalmassági direktívát adott ki az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) minden Airbus A380-ashoz, amellyel szerkezeti károsodást szeretnének megelőzni.

Az EASA honlapján lévő dokumentumok szerint egy ellenőrzés során sérüléseket találtak a hajtómű pilonoknál. A vizsgálatok kiderítették, hogy a bal oldali szárnynál található sérülések (egyes panelek sérültek, mások hiányoztak) a felszállási fázisban keletkeztek a magas nyomású szelep és a nyomásszabályozó szelep egymástól független meghibásodása miatt.

Ezek miatt a túlnyomásszabályozó szelep rendeltetésének megfelelően bezárt, így kontrollálatlan túlnyomás keletkezett a pneumatikus csőrendszerben, ez pedig a bal oldali hajtóműpilon alatti törésekhez vezetett.

A törések, és további strukturális károsodások megakadályozása érdekében az EASA augusztus 8-i hatállyal minden A380-as üzemeltetőt arra szólít fel, hogy típustól és gyártási számtól függetlenül frissítsék a típus ellenőrzési és üzemeltetési kézikönyvét, amelyben új eljárásokat vezettek be a károsodás megakadályozása érdekében. Az EASA szerint a hiba a Rolls Royce és az Engine Alliance hajtóművek szerelt verziókon is előfordulhat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A hiba javítása nélkül a pneumatikus csőrendszerben sérülések keletkezhetnek, amely miatt forró levegőnek és hőstressznek vannak kitéve a csövek körüli kritikus rendszerek,

ez pedig a szárnyak szerkezeti integritásának csökkenéséhez vezethet.

Az EASA szárnyrepedések miatt még 2012-ben adott ki egy direktívát, akkor az összes forgalomban lévő A380-ast át kell nézni. Most ezt a direktívájukat frissítették új eljárásokkal.