Az Easyjet 56 darabbal növeli Airbus A320neo típuscsaládra szóló megrendelésállományát, emellett a meglévő A320neo-szerződéseiből 18 példányt nagyobb befogadóképességű A321neóra vált.
Az európai gyártóval megkötött, egyelőre feltételes megállapodás értelmében az 56 darab 186 üléses A320neót a 2026 és 2029 közötti időszakban adja át a gyártó, a 235 utas szállítására berendezendő A321neók pedig 2024 és 2027 között állhatnak forgalomba. A repülőgépekhez a CFM LEAP-1A hajtóműveket választotta a légitársaság.
A most megrendelt repülőgépek a flotta és a kapacitás bővítése mellett az Easyjet üzleti modelljében már kevésbé gazdaságosan üzemeltethető, 156 férőhelyes Airbus A319-esek, valamint a kiöregedő 180 és 186 utas befogadására képes A320-asok cseréjét, valamint a cég fenntarthatósági céljait is szolgálják.
A légitársaság közlésében kiemeli, hogy az A320neo családra nagyon nehéz szabad gyártási slotot szerezni, az Airbus gyakorlatilag 2027-ig teljesen lekötötte a kapacitásait.
A 2013-ban az európai gyártóval kötött, rugalmas megállapodás mostani módosítása azonban 2028-ig biztosítja a flottafejlesztési terveknek megfelelő mennyiségű új repülőgép forgalomba állását, kedvező feltételek és árak mellett.
A vásárlást saját forrásból, hitelből és visszlízing konstrukcióban finanszírozza a légitársaság, ha a részvényesek is jóváhagyják.
A birt fapados a napokban közölte, hogy az Európai Bizottság döntése nyomán 18, korábban a TAP Air Portugal által használt reptéri résidőt szerzett meg a lisszaboni reptéren, így a portugál főváros légikikötőjében a második legnagyobb légitársaság lett.