Két, a repülésvezérlő rendszer hibáit javító szoftverfrissítéssel állt elő az amerikai repülőgépgyártó a 737 MAX-hoz, ám még mindig nem tudni, mikor kap újból típusengedélyt a gép.
A Reuters értesülései alapján két szoftveres javítócsomaggal is elkészült a Boeing a 737 MAX repülésvezérlő számítógépéhez. A gyártó szerint ezek a hibák nincsenek összefüggésben a voltaképpeni átesésvédelmet jelentő, a két katasztrófa okaként megjelölt MCAS-rendszerrel, és nem is hátráltatják a típus év közepére tervezett újbóli forgalomba állását, hanem más problémákról van szó.
Az egyik módosítás a mikroprocesszor feltételezett hibáját érinti, amely bizonyos esetekben a vízszintes vezérsík akaratlan elmozdulását (runaway stabilizer) okozza, amely miatt a pilóták akár el is veszíthetik uralmukat a repülőgép felett.
A másik javításra pedig azért volt szükség, mert előfordulhat, hogy a robotpilóta a leszállás végső szakaszában váratlanul leold. A gyártó emellett jelezte, hogy erre a hibára a fedélzeti rendszer már eddig is figyelmeztette a pilótákat.
A Boeing egyelőre nem közölte, hogy mikor esedékes a javítások telepítése, ugyanakkor kiemelte, hogy az eddigi repülések során egyik probléma sem jelentkezett.
Az amerikai gyártó a típus tavaly márciusi leállítása óta több szoftveres problémát is talált, amelyek közül a trimrendszer hibáját jelző fény és a rendszerek indulását ellenőrző program javítása még várat magára.
Az MCAS-rendszer javításával elvileg elkészült már a gyártó, több tesztrepülés zajlott már, a hatósági berepüléseket pedig idén tavaszra tervezték legutóbb, de a hírügynökség szerint hivatalos források úgy vélik, ezeket májusnál előbb nem kezdhetik el.
Mint megírtuk, a 737 MAX másik problémás pontja a kábelezés, a korábbi ellenkezése után a Boeing a gépek átszereléséről döntött, a hatóság utasítására.