Tizenkilenc utas szállítására képes, deltaszárnyú szuperszonikus utasszállító fejlesztésébe kezdett a Virgin Galactic, e célra megállapodást kötött a Rolls-Royce hajtóműgyártóval.

Forrás: Virgin Galactic

Richard Branson brit milliárdos cége, a Virgin Galactic nemrég leplezte le az űrturisták fuvarozására szánt VSS Unity légijármű belterét, de máris újabb bejelentést tett.

A vállalkozás honlapján olvasható hétfői közlemény szerint új generációs, akár tizenkilenc utas szállítására is képes szuperszonikus utasszállítót fejlesztenek.

A koncepciót már véglegesítették is, a megvalósításhoz pedig – egyelőre – nem kötelező érvényű együttműködési megállapodást kötöttek a Rolls-Royce hajtóműgyártóval.

Az ambiciózus elképzelés szerint a repülőgép legnagyobb utazósebessége Mach 3, a hangsebesség háromszorosa lenne, hatvanezer láb (18 300 méter) utazómagasságon.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A deltaszárnyú típus beltere teljesen a megrendelők igényeire szabható volna.

A projekt előtt álló kihívások, mint a nagy sebesség miatt keletkező hatalmas hőt elviselő szerkezet kialakítása vagy az üzemanyag-fogyasztás észszerű szintre szorítása mellett a körvonalazódó hatósági normáknak is meg kell felelni.

Forrás: Virgin Galactic

Előbbieket egyszer már leküzdötte a Virgin Galactic a VSS Unity rakétahajtóműves jármű tervezése során, a megoldások egy része átültethető a most körvonalazódó repülőgépbe is, de a tartós és megbízható működéshez specifikusabb fejlesztések is kellenek. A különleges hajtómű kifejlesztését például a vállalat nem tudja önerőből megoldani.

A Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) jóváhagyásával ezért már most bevonták a projektbe a többek közt a Concorde hajtóművével már tapasztalatot szerző Rolls-Royce-t. Tom Bell, a brit cég amerikai divíziójának elnök-vezérigazgatója a bejelentés kapcsán hangsúlyozta: erre alapozva készek a szükséges erőforrásokkal beszállni egy teljesen új erőforrás kifejlesztésébe.

A cél egy olyan, teljesen új hajtómű létrehozása, amely alkalmas fenntartható üzemanyagokkal is működni. Ezzel elvileg nem csak „zöldebbé”, de olcsóbbá is tehető a repülés, ami a hatalmas energiaigényű hangsebesség feletti utazásnál már egyik potenciális megrendelő szemében sem elhanyagolható szempont.

Forrás: Virgin Galactic