Az American Airlines, a Delta és a United Airlines is kedvező negyedévet zárt, mivel az oltási program haladásával jelentősen emelkedik a kereslet a belföldi járatok iránt, így az év második felétől jelentősen növelhetik dolgozóik létszámát.
A héten egymás után hozta nyilvánosságra negyedéves eredmény-kimutatását az USA három legnagyobb légitársasága. Ezekben ugyan még jelentős, milliárd dollár körüli veszteségről számoltak be, de a helyzetük jelentősen kedvezőbb, mint egy évvel ezelőtt, a foglalások ugyanis jól alakulnak.
Legtöbben már azzal számolnak, hogy ősztől megállhat a készpénz kiáramlása, és elkezdhetnek újra nyereséget termelni. Idén nyáron a felkínált kapacitásuk csak 20-25 százalékkal lehet alacsonyabb a 2019-es szinthez képest.
Ehhez azonban egyre több járat kell, ezért az American Airlines ősszel újra pilótákat vesz fel, hírek szerint 300-at idén, és kétszer ennyit jövőre.
A United Airlines már márciusban nyereséget tudott felmutatni, igaz, még csak szigorúan a járatok üzemeltetésére és nem a teljes cég működésére nézve. Ugyanakkor kedvező jel, hogy a foglalások nála is szépen gyűlnek, ezért már a tavasszal megkezdi új pilóták felvételét, de pontos számot nem közölt.
A Delta Air Lines márciusban már szintén tudott némi nyereséget felmutatni üzemi szinten, de a negyedév során összességében még 1 milliárd dollárt meghaladó adózás utáni veszteségről számolt be.
A légitársaság ugyancsak megkezdte már a korábban elbocsátott dolgozóinak visszahívását, és reményei szerint az év vége felé új pilótákat és légiutas-kísérőket is elkezdhetnek felvenni.
Az amerikai légitársaságok helyzetét nagyban könnyíti, hogy a Biden-kormány is meghosszabbította a 14 milliárd dollár értékű bértámogatási programot, amelynek ideje alatt csoportos létszámleépítésben nem küldhetnek el senkit. Tavaly októberben azonban volt egy nagyobb elbocsátási hullám, akkor az American Airlines és a United Airlines összesen 32 ezer dolgozóját bocsátotta el a moratórium lejárta után.