Akár 900 darab Boeing 787 Dreamliner műszaki ellenőrzését is elrendelheti az USA Szövetségi Légügyi Hivatala (FAA) egy újabb hiba miatt, nem sokkal azután, hogy kiderült, 8 gépet súlyos minőségi hibák miatt ki kellett vonni a forgalomból. A Qatar Airways eközben kidobatná a kukába a 737 MAX-et, és teljesen új gépet építtetne a gyártóval.

Mint arról mi is beszámoltunk, a Unitednél, a Singapore Airlines-nál és az Air Canadánál szolgálatot teljesítő Boeing 787-eseken két olyan hibát is találtak, amelyek együttes jelenléte miatt a törzs hátsó része nem teljesíti az üzemelés során elvárt terhelési szinteket, ez pedig idővel strukturális repedésekhez, törésekhez vezethet. A törzs ezen elemeit a dél-karolinai Charlestonban gyártották és illesztették össze.

Fotó: AIRportal.hu

A The Wall Street Journal értesülései szerint az USA Szövetségi Légügyi Hatósága (FAA) nem sokkal ezután fontolóra vette, hogy olyan légialkalmassági direktívát ad ki, amelyben legalább 900 gép ellenőrzését írja elő – a Reuters információi alapján – egy újabb hiba miatt.

A másik probléma a repülőgépek vízszintes vezérsíkjának gyártása során felfedezett problémára vezethető vissza.

Hogy pontosan hány példányt kell majd átnézni, az a Boeing önellenőrzésén és a hatósággal való tárgyalásokon múlik, de fontos tényező, hogy a feltárt hibák nem okoznak azonnali veszélyhelyzetet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Boeingnek ez a gépek kényszerű ideiglenes kivonása miatt azért is fájó pont, mert az elmúlt hetekben merült fel, hogy az everetti és charlestoni végösszeszerelő üzemeket konszolidálják, és csak az egyik helyszínen tartják meg gyártósorokat.

Eközben Akbar Al-Baker, a Qatar Airways vezérigazgatója is beleszállt a Boeingbe, bár a katari megmondóembernek erős oka van erre. Legutóbbi nyilatkozata szerint még mindig nem állapodtak meg a gyártóval a gépátvételek halasztásáról, és a közben csődbe ment Air Italy-nek szánt 737 MAX-ek sorsáról.

Fotó: AIRportal.hu

Talán az utóbbi vita miatt is, de Al-Baker most pont a keskenytörzsű típussal kapcsolatban tett egy megjegyzést, az Airline Ratingsnek adott interjújában.

A Qatar-vezér szerint a 737 MAX-et el kellene felejteni, és nulláról teljesen új gépet kellene tervezni, ahogy ezt pár éve a katari cég javasolta is a Boeingnek.

„A keskenytörzsű gépek adják a kínálat gerincét, muszáj lesz egy teljesen új műszaki alapokkal rendelkező gépet tervezni” – fogalmazott Al-Baker.