Az olasz kormány szeretné többségi, 51 százalékban belföldi kézben látni az Alitaliát. A csődvédelem alatt működő légitársaság maradékára szakmai jelentkezőt várnak, továbbá prioritás, hogy megmentsék a munkahelyeket.

Fotó: AIRportal.hu

Az új olasz kormány közlekedési minisztere, Danilo Toninelli közölte, hogy meg fogják menteni az Alitaliát, amelyben többségi, 51 százalékos részesedésnek olasz kézben kell maradnia – írja az aero.de portál.

A tárcavezető arról is szólt, hogy céljuk a munkahelyek megtartása, de arról nem, hogy a többségi részt állami tulajdonban tartanák, vagy ez magánbefektetőket is jelent-e.

Több mint egy éve csődvédelem alatt működik a már sokszor újraindított Alitalia, mert az Etihad elzárta a pénzcsapot a veszteségesen működő légitársaságnál, miután az átszervezési tervet a dolgozók leszavazták.

Hónapok óta zajlik a cég újraeladási folyamata, legutóbbi hírek szerint októberig meghosszabbították az ajánlatok beadásának határidejét. Eközben állami kölcsönökből működik a légitársaság, bár közlésük szerint nem nyúltak a több lépcsőben nyújtott 900 millió eurós összeghez, amelyet az unió is vizsgál.

A közlekedési miniszter most azt is közölte, hogy a maradék 49 százalékra olyan „nemzetközi szereplőt” keresnek, amely biztosítja az Alitalia jövőjét, talpra állítja a légitársaságot és „hagyja repülni az embereket”.

Mint arról korábban beszámoltunk, a cégre vagy egyes vagyonelemeire hírek szerint tavasszal több vételi ajánlat is érkezett, még mielőtt elhalasztották volna a döntést.

A német Lufthansa-csoport mellett a brit easyJet (egyes információk szerint az amerikai befektetési alappal, a Cerberussal konzorciumban) és a magyar kötődésű Wizz Air is kifejezte érdeklődését az Alitalia egyes részei iránt.

A német holding azonban csak komoly feltételekkel, jelentős átszervezés után lenne hajlandó tárgyalni az átvételről, ám a támasztott elvárások a jelek szerint túl szigorúak, azokat sem a szakszervezetek, sem a felszámolók nem tudják elfogadni. Most az aero.de-nek a Lufthansa megerősítette, hogy csak egy átszervezett Alitalia érdekli.