A Fővárosi Törvényszék jogerős határozatában kimondta, hogy a légitársaság a különteher alanya, ezért nem tévesztette meg az utasokat, amire hivatkozva a fogyasztóvédelem 300 millió forintra büntette, így ezt nem kell megfizetnie.
A Ryanair lapunkhoz is eljuttatott közleményében azt írja, az illetékes bíróság megsemmisítette a 2022 augusztusában kiszabott büntetésről szóló határozatot, így a 300 milliót nem kell megfizetnie.
Ismeretes, a Fővárosi Kormányhivatal fogyasztóvédelmi hatóságként azért szabta ki a cégre ezt, mert a légitársaság a tavaly nyáron bevezetett, extraprofit-adónak nevezett terhet egy az egyben áthárította az utasaira, még azon jegyek esetében is, amelyeket az adó bevezetése előtt vásároltak, de későbbi útra szóltak. Arra hivatkozott a testület, hogy mivel a jogszabály szövege szerint nem a légitársaságok, hanem a földi kiszolgáló cégek az utasonként befizetendő adó alanyai, a Ryanair nem háríthatta volna át.
A Ryanair jogi útra terelte az ügyet (miközben szócsatát vívott a kormánnyal), bíróságra vitte a határozatot.
Idén tavasszal a bíróságok az időközben a cég által kért azonnali jogvédelem ügyében, azaz hogy a végleges döntésig ne kelljen fizetni, még nem a fapadosnak kedvező döntést hoztak.
A légitársaság közleménye szerint a törvényszék most viszont azt is kimondta, hogy nem volt rendben a fogyasztóvédelmi eljárás sem.
Ezt a hvg.hu-nak a testület is megerősítette.
Mint a bíróság szóvivője elmondta, az ítélet szerint nem a földi kiszolgálók, hanem a légitársaságok az adó alanyai, ezért joggal közölhette ezt utasaival a Ryanair, azaz nem tévesztette meg őket.
Egyébként tavaly év végén környezetvédelmi alapúvá alakította a kormány a légiközlekedési különadót, és bár ilyesmi nem ismeretlen az EU-ban, ezt is károsnak és idiótának nevezte Michael O’Leary, a Ryanair főnöke.
Frissítés 06.02.: Budapest Főváros Kormányhivatala azt közölte, hogy nem ért egyet a Ryanairre kiszabott bírságról szóló határozat megsemmisítésével, és kérni fogja az ügy felülvizsgálatát.