Hamburgból a Falkland-szigetekre viszi az Antarktiszra készülő német kutatókat a Lufthansa egyik A350-esével, a február eleji különjárat mintegy 15 órás lesz.

A Flugrevue információ alapján az aero.de portál írt a rekordgyanús útról, amely az észak-német városból az Egyesült Királysághoz tartozó térség Mount Pleasant katonai támaszpontjáig nagyjából 13 300 kilométeres utat jelent. Onnan a kutatók hajóval mennek a legdélebbi kontinensre.

A 18 fős személyzet (négy pilóta, négy műszaki dolgozó és tíz légiutas-kísérő) az antarktiszi német kutatóállomásra készülő szakemberekkel együtt már karanténban van Hamburgban, hogy senkivel se érintkezzenek, így elkerülve a koronavírus-fertőzést.

Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu

Mivel az Antarktiszon most van nyár, ilyenkor hajtják végre a váltást a német III. Neumayer-állomáson. A bázist csak speciálisan átalakított futóművel rendelkező kisgéppel lehet elérni, és csak rendkívüli esetekben használható légi jármű a megközelítéshez. Eddig a Dél-Afrikai Köztársaságon át érték el a kutatók az Antarktiszt, de most a járványhelyzet miatt más megoldást kellett találni.

A speciális feladatot a D-AIXN lajstromjelű, 2019 márciusától szolgálatban álló Airbus A350-es teljesíti, január legvégén repülik át müncheni bázisáról Hamburgba, ahonnan február 1-jén reggel 7-kor az LH 2574-es számú járattal indul a Falkland-szigetekre. A visszautat február 3-án LH 2575-ös számmal teljesítik, a gép 14 óra körül várható a bajor főváros repterén. Rendkívüli helyzet esetére a misszió kitérő repülőterének a Chile déli részén lévő Punta Arenas városának légikikötőjét jelölték ki. A portál szerint ez lesz a Lufthansa történetének leghosszabb közvetlen járata.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.