A 2024-25-ös pénzügyi évének első hat hónapjában 2,8 milliárd USA-dollár adózás előtti eredményt ért el az Emirates Group, túlszárnyalva az előző év azonos időszakának rekordját.
A vállalatcsoport közlése szerint az adózott eredmény 2,5 milliárd dollárt, az EBITDA pedig 5,6 milliárd dollárt, míg az árbevétel 19,3 milliárd dollárt ért el a pénzügyi év első felében, utóbbi 5 százalékos növekedést mutatott a tavalyi 18,3 milliárd dollárhoz képest. Ennek hátterében a légi közlekedés iránti folyamatosan erős piaci kereslet áll.
Az Emirates Group 2024. szeptember 30-án 11,9 milliárd dolláros készpénzállománnyal zárta a 2024-25-ös első félévet, ennek köszönhetően képes volt az új teherszállító repülőgépek megrendeléseinek finanszírozására és egyes hiteleinek törlesztésére, továbbá jelentős osztalékot is fizetett tulajdonosainak – tették hozzá.
A cégcsoport alkalmazottainak száma 2024. március 31-hez képest 3 százalékkal nőtt, 2024. szeptember 30-án 114 610 fő volt, ebből közel 300 magyar.
Az Emirates légitársaság adózás előtti eredménye 2024-25 első felében új rekordot ért el 2,6 milliárd dollárral, amely a társasági adó levonását követően 2,4 milliárd dollárt tesz ki. Az üzletág 16,9 milliárd dollár árbevétele 5 százalékkal magasabb a tavalyi év azonos időszakában elért 16,2 milliárd dollár bevételhez képest.
Az Emirates közvetlen működési költségei (beleértve az üzemanyagot is) a bővülő üzemeléssel összhangban 6 százalékkal nőttek. Az üzemanyag továbbra is a légitársaság működési költségeinek legnagyobb összetevője (32 százalék), ellenben aránya némileg csökkent az előző év azonos időszakának 34 százalékához képest. Az Emirates EBITDA-ja 5,2 milliárd dollárral továbbra is nagyon erős, bár kismértékben, 2 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakának 5,3 milliárd dollárjához képest.
A légitársaság 2024-25 első félévében nyolc város felé bővítette üzemelését, valamint három célállomásra indított új vagy újrainduló járatokat, emellett 7 légitársasággal és vasúti fuvarozóval kötött codeshare, interline vagy intermodális megállapodásokat. A légitársaság utas- és teherszállító hálózata szeptember 30-ával 80 ország 148 repterére terjedt ki.
Az Emirates összesen 4 milliárd dolláros retrofit programjának részeként április 1. és szeptember 30. között 8 repülőgép – 3 A380-as és 5 Boeing 777-es – utasterét újították föl.
Ez lehetővé tette az Emirates számára, hogy felgyorsítsa legújabb fedélzeti termékeinek bevezetését, a népszerű Premium Economy szolgáltatást, valamint az új Business Classt 1-2-1-es elrendezésű, fekvő helyzetbe dönthető ülésekkel és személyes minibárral. Az első felújított 777-es augusztusban állt szolgálatba Genf felé, ezután Tokió-Haneda és Brüsszel felé közlekedik.
A következő hat hónapra, ahogy egyre több repülőgépet alakítanak át, az Emirates további 10 útvonalat jelölt ki felújított 777-esei számára: Rijád, Zürich, Kuvait, Damman, Chicago, Boston, Dallas Fort Worth, Seattle, Athén-New York (Newark) és Miami-Bogota. Év végére a légitársaság felújított A380-as és Boeing 777-es gépei több mint 30 útvonalon fognak repülni.
A pénzügyi év első hat hónapjában a kibővített menetrendnek köszönhetően a rendelkezésre álló üléskilométerben (ASKM) mért kapacitás 4 százalékkal, míg az utaskilométerre jutó bevételben (RPKM) mért utasforgalom 2 százalékkal nőtt, az átlagos foglaltság 80 százalék volt, szemben az előző év azonos időszakában mért 81,5 százalékkal. Eközben a légiáru szállítási kapacitását 5 százalékkal, 29,9 milliárd tonnakilométerre (ATKM) növelte a vállalat.
Az Emirates 2024. április 1. és szeptember 30. között 26,9 millió utast szállított, ami 3 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
Az Emirates Skycargo az év első hat hónapjában 1 198 000 tonna árut szállított, ami 16 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, amelyhez jelentős mértékben hozzájárult az erős kínai e-kereskedelmi forgalom, valamint a Dubajba tartó szállítmányok mennyiségének növekedése.