Az egy hónapja tartó sztrájk következményeként leállítja a 767F gyártását a Boeing, a cég megválik mintegy 17 ezer dolgozójától, a 777-9 pedig csak 2026-ban áll forgalomba.
Az amerikai gyártó a húzó termékei fókuszba helyezésével átszervezi működését, az erőforrásait a fő típusok és programok területén a teljesítmény javítására és az innovációra összpontosítja, hogy talpon tudjon maradni az egy hónapja tartó sztrájk és az egyéb üzleti kihívások közepette.
A harmadik negyedév 17,8 milliárd dolláros bevétel mellett több mint öt milliárd dolláros adózás előtti veszteséget hozó, előzetes pénzügyi eredményeinek közzétételekor a Boeing bejelentette, hogy a következő hónapokban 10 százalékkal csökkenti a dolgozói létszámát.
Ez mintegy 17 ezer fős leépítést jelent, amelyről a jövő héten közöl további részleteket a cég, egyelőre annyit tudni, hogy a közép- és felsővezetői szinteket is érinti.
A vállalat a már megrendelt 29 darab Boeing 767F áruszállítót még legyártja, azt követően, a sztrájk befejezésének függvényében, az eredetileg tervezett 2033-as dátum helyett várhatóan 2027-től pedig már csak a típuson alapuló KC-46 Pegasus katonai légiutántöltő repülőgépek gyártja.
A gyártó közölte, hogy az első 777-9-es átadása 2026-ra késik a folyamatban lévő munkabeszüntetés, valamint a közelmúltban felfedezett szerkezeti problémák miatt, amelynek következtében a berepülési programot is fel kellett függeszteni.
A csúszás a 777-8F áruszállító változatot is érinti, ennek első példánya csak 2028-ban állhat forgalomba a legfrissebb tervek szerint.
A gyártó gondban van a védelmi ipari fejlesztései területén is, különösen a korábban rögzített áron elvállalt kormányzati szerződéseken. A világjárvány következtében előállt munkaerőhiány, valamint az ellátási láncok zavarai miatt a programok jelentős késést szenvednek, valamint több projekt költségei olyannyira megnövekedtek, hogy hatalmas veszteséget okoznak a vállalatnak.