Erősen arra utaló megjegyzést tett Willie Walsh, a többek között a British Airways-t is tulajdonló IAG-holding vezetője, hogy a brit légitársaságnak Boeing-szélestörzsűeket rendelhetnek. Közölte, hogy bár beszéltek az Airbus képviselőivel is, az amerikai gyártóval „nagyon konstruktív tárgyalásokat” folytattak. A British egyébként rendelkezik szerződéssel Airbus A350-esekre és Boeing 787-esekre is.

Egyelőre nem tudni, hogy újabb 787-eseket rendel-e a vállalat (Fotó: Boeing)

Az előrejelzéseknél több, mintegy 280 millió eurós profitot jelentett az első negyedévre az IAG-holding, többek között a British Airways, az Iberia és az Aer Lingus tulajdonosa.

A CNBC minapi híre szerint a vállalat vezetője, Willie Walsh a bejelentés után arról beszélt, hogy a British Airways számára szélestörzsű gépeket szerezne be a holding, és valószínűleg Boeing-gyártmányt választanak.

Walsh ugyanis úgy fogalmazott, hogy „nagyon konstruktív tárgyalásokat” folytattak az amerikai vállalattal, és a következő napokon ismét találkoznak a Boeing illetékeseivel. Hozzátette, hogy az Airbus képviselőivel is voltak megbeszélések.

A British Airways egyébként jelenleg A350-1000-eskre és Boeing 787-esekre rendelkezik még megrendelésekkel, így tehát elvileg mindkét nagy gyártó esélyes lehetne. A legnagyobb A350-eseket és 787-10-es változatokat a közeljövőben állítja majd forgalomba a légitársaság.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Konkrét típusról Walsh nem beszélt, így nem tudni, 787-esekről, 777-esekről, vagy esetleg 747-8-asokról van-e szó.

Ugyanakkor, mivel a 777 új generációs változatának kifejlesztésében is együttműködik a British és a Boeing, lehetséges, hogy a 777X-családról lehet szó. A brit cég flottájában sok 777-300ER is repül egyébként.

A hajtóműgyártókkal szintén tárgyal az IAG, Walsh közlése szerint a General Electric-kel szintén „nagyon jó megbeszélést” folytattak, a keskeny- és szélestörzsű repülőgépekre vásárolni tervezett hajtóművekről.

Willie Walsh beszélt arról is, hogy a légitársasági csoport A320-as flottájának megújítására további A320neókat rendelnének, de elégedetlenek a hajtóműproblémák miatti fennakadásokkal.

A szakember beszélt a Norwegian-ügyről is. Ismert, az IAG néhány százalékos részesedést vásárolt meglepetésre a diszkont légitársaságban, és bejelentette, hogy akár teljes egészében átvennék a céget.

Az IAG-vezér kérdésre elmondta, hogy szerinte nem életképes a Norwegian stratégiája az önálló működésre.

Bővebbet nem árult el, de ismert, hogy a norvég diszkont nagy veszteséget hozott össze, repülőgép-megrendeléseket is lemondhat vagy módosíthat. Az elmúlt években főként a transzatlanti járatok piacát igyekezett felkavarni a cég, Boeing 787-esekkel és 737-esekkel egyaránt belépve e szegmensbe.