Több Boeing 787-esét kénytelen volt újra kivonni a forgalomból a LOT Polish Airlines a Rolls-Royce Trent 1000-es hatóművek műszaki problémája miatt. Ezen okokból a légitársaság elhalasztotta a Varsó–Peking-Dahszing/Daxing útvonalának elindítását is.
A LOT jelenleg 14 repülőgépet számláló Dreamliner-flottájából két Boeing 787-8 és egy 787-9 repülőgépét volt kénytelen leállítani a Rolls-Royce hajtóművek újabb problémái miatt – erősítette meg a lengyel Rynek-Lotniczy portál értesülését a légitársaság sajtóosztálya.
Az SP-LRB, -LRE és -LSE lajstromjelű repülőgépekre több hetes javítás vár.
A kapacitáshiányt némileg enyhíti, hogy a légitársaság SP-LRH lajstromjelű Dreamlinere a közelmúltban térhetett vissza a forgalomba, mintegy tíz hónapos kényszerpihenőt követően, és várhatóan október végén a LOT átveszi a gyártótól a tizenötödik példányát a típusból, az SP-LSG lajstromjelű Boeing 787-9-est.
Az ideiglenesen leállított három repülőgép miatt kieső kapacitást ezek mellett a LOT wet-lease alapon bérelt repülőgépekkel pótolja. December 24-ig az Air Belgium két Airbus A340-300-asa, valamint az utóbbi hetekben az Euro Atlantic Boeing 767-300-asa is szolgálatot teljesít a LOT lengyelországi bázisain.
A Rolls-Royce Trent 1000 típusú hatóművek javítása hosszú folyamat, mert az érintett hajtóműveket le kell szerelni a repülőgépekről, és vissza kell szállítani a gyártóhoz. A gyárban a hajtóműveket jelentős mértékben szét kell szerelni a hibás alkatrész cseréjéhez. A Dreamliner-hajtóműveket érintő globális probléma miatt a gyártó cserehajtóműveket sem tud biztosítani az üzemeltetőknek a javítás idejére.
Mivel a lengyel légitársaság további repülőgépeket nem tudott bérelni az érintett időszakra, úgy döntött, hogy elhalasztja Varsó–Peking-Dahszing útvonalának megnyitását.
A kínai főváros közelmúltban megnyílt új óriásrepterére az eredetileg tervezett október 28-i járatnyitás helyett a tájékoztatás szerint csak 2020 elején indulnak el a LOT hetente négy alkalommal közlekedő járatai.
A döntés nem érinti a légitársaság Peking régi repülőterére hetente háromszor közlekedő járatait, azok változatlanul repülnek.
A budapesti bázisról közlekedő járatokon (New York, Szöul és október végéig Chicago) ezúttal maradnak a LOT saját Boeing 787-8-as repülőgépei, de az elmúlt hetekben előfordult néhány járattörlés és több, üzemeltetési okok miatt szükséges hét közbeni gépcsere is.
A közepes befogadóképességű, -9-es változatból a légitársasághoz 2020-ban további két példány érkezik.