Megmaradt a Malaysia Airlines érdeklődése az A330neo iránt, annak ellenére, hogy a légitársaság nemrég Boeing 787-eseket is rendelt. Peter Bellew vezérigazgató közölte, hogy „intenzív megbeszéléseket” folytatnak az Airbus-gyárral, a fókusz szerinte azon van, hogy kedvező árat alkudjanak ki, és hogy tisztázzák a gépek lehetséges átvételi időpontjait. Az Airbus szerint a következő hetekben várható az A330neo prototípus első felszállása.
Jó ideje mérlegeli a Malaysia Airlines, hogy milyen repülőgépekkel fiatalítsa meg a szélestörzsű flottáját, az elmúlt hónapokban az Airbus és a Boeing rivális típusairól, az A330neo-ról és a 787-esről, valamint arról nyilatkoztak a légitársaság képviselői, hogy huszonöt-harminc szélestörzsűre volna szükségük.
Nemrég nyilvánosságra hozták, hogy nyolc 787-9-est rendelnek az amerikai gyártótól (nyolc újabb 737 MAX 8 mellett).
Azonban ez korántsem jelenti azt, hogy az Airbus lemondhat egy üzletről (leszámítva, hogy már rendelt a maláj cég A350-eseket). Az aero.de portál szerint Peter Bellew vezérigazgató úgy nyilatkozott, hogy folytatják a tárgyalásokat az A330neo-król.
„Azt gondolom, hogy az A330neo szuper repülőgép lesz, és még mindig intenzív tárgyalásokat folytatunk róla az Airbus-gyárral” – tette hozzá Bellew.
Amint a portál felidézi, az idén júniusban a vezérigazgató azt mondta, szeretnének egy „jobb árat” kialkudni az A330neo-kra, és tisztábban szeretnének látni a lehetséges átvételi dátumokat illetően is.
Mint ismert, az újrahajtóművezett és felfrissített típusváltozat programja késésben van, az első példány több hónappal a tervezett dátum után, jövő tavasszal-nyáron állhat forgalomba a portugál TAP-nál.
Hamarosan felszáll az A330neo!
Az Airbus az A330neo prototípusának első felszállását a következő hetekben tervezi végrehajtani, a tesztgépre már mindkét Rolls-Royce Trent 7000 típusú hajtóművet felszerelték és az első repülést megelőző előkészítő munkálatok és földi tesztek zajlanak Toulouse-ban – a Flightglobal információi szerint. (SA)
A Malaysia mintegy tizenöt új szélestörzsűt a régebbi gépei leváltására, a huszonöt-harmincból fennmaradó részt pedig bővülésre szánná. A gyárakkal folytatott tárgyalások mellett használt A330-asokat is üzembe állítana, hogy a rövid távú kapacitásigényét lefedje, hiszen a flottában jelenleg is másfél tucatnyi ilyen típus működik.
Peter Bellew közlése szerint egy lízingcéggel tárgyalnak, hogy jó állapotú használt A330-asokat szerezzenek „egy csődbe ment európai légitársaság flottájából”.
Hogy ez vajon mely cég lehet, nem árulta el, de vészjósló következtetésre ad okot az a meg nem erősített közelmúltbeli hír, hogy az Air Berlin A330-asait tulajdonló egyik lízingcég visszakéri a gépet.
Mintegy tucatnyi használt A330-asra volna szüksége a Malaysia Airlinesnak, ennek fele már a jövő év elején kellene, a maradék 2019-ben. Az igazgató tájékoztatása szerint főképp Boeing 737-esek helyére állítanák be a használt A330-asokat, az ázsiai regionális járataikra.