A korábban becsültnél több karbantartást igényelnek az extrém körülmények között üzemeltetett CFM LEAP erőforrások, amelyeket az új generációs Boeing 737 MAX és Airbus A320neo típusokon is használnak.
Először 2021-ben fedeztek fel repedéseket a nagynyomású turbina első lapátsorán, amelyek vizsgálata után az EU-s hatóság, az EASA légialkalmassági direktívát adott ki az Öböl-menti országokban és Észak-Afrikában üzemelő légitársaságok számára.
Ez alapján 150 ciklusonként (fel- és leszállás) ellenőrizni kell a hajtóművek állapotát, ez egyelőre azt mutatja, hogy a hiba valóban fennáll – tudta meg a Flightglobal.
A CFM felét birtokló Safran vezérigazgatója, Olivier Andries elmondta, hogy normál körülmények között a várakozásoknak megfelelően működnek az erőforrások, azonban extrém viszonyok esetén valóban felmerültek nehézségek.
Az indiai és öböl-menti légitársaságok hajtóműveit a vártnál többször kell karbantartásra vinni, amely leterheli a felújítással foglalkozó vállalkozásokat.
A típus elődjének tekinthető CFM56-os bevezetése során szerzett tapasztalatok alapján azonban egyelőre nem terveznek javítócsomagot kiadni, mivel előbb szeretnék megérteni a probléma pontos okát.
Mivel továbbra is úgy tűnik, hogy a magas környezeti hőmérséklet és a homokos vagy poros környezet együttes fennállása esetén észlelhető a hiba, a Safran bevonta az érintett légitársaságokat is a vizsgálatba.
A hiba megoldásáig a gyártó továbbfejlesztette a hajtóművek szárnyakról történő leszerelés nélküli vizsgálatát, és külön támogató részleget is létrehozott a hiba kezelésére, így minimálisra lehet csökkenteni a légitársaságok működési zavarait.