Három darab Boeing 787-9 Dreamliner megrendeléséről állapodott meg a LOT lengyel légitársaság az Avolon lízingcéggel.
A most megrendelt három darab hosszabb törzsű Dreamlinert 2019-ben veszi át a légitársaság.
Két példányt jövő év májusban, egyet pedig októberben ad át közvetlenül az everetti Boeing gyár a LOT-nak. A repülőgépekre 12 éves bérleti szerződést kötött a légitársaság a lízingcéggel.
A LOT jelenleg nyolc példányt üzemeltet a Dreamliner típus alapváltozatából, a Boeing 787-8-ból, valamint a lengyel légitársaság múlt hónapban vette át első nagyobb befogadóképességű Boeing 787-9 Dreamlinerét.
A márciusban átvett -9-es volt az első abból a négy hosszabb törzsű Dreamlinerből, melyet a LOT az Aviation Capital Group (ACG) lízingcégtől bérel.
Az újabb három darabos megrendeléssel a LOT Dreamliner flottája összesen 15 darabosra bővül, melyből hét darab lesz a nagyobb befogadóképességű változat.
A Boeing 787-9-esek 6 méterrel hosszabbak az alapváltozatnál és a LOT-nál alkalmazott székezéssel 42 utassal többet, 294 utast képesek szállítani több mint 13 000 kilométeres hatótáv mellett.
A nagyobb befogadóképességű Dreamlinerek törzse 63 méter hosszú, 24 business, 21 prémium-economy és 249 turista osztályú utas foglalhat helyet a fedélzetükön.
Business ülésekből egy sorral több van mint a -8-asokaon, a premium economy-n maradt a 21 szék, de 4 hüvelykkel nagyobb, 42 lett a székköz, a turistán pedig másfajta székek és érintőképernyős kijelzők vannak, amelyekhez nem jár távirányító, cserébe jobb a felbontásuk és a székköz is kicsivel jobb lett, mert keskenyebb a szék kialakítása.
A Rolls-Royce Trent TEN hajtóművekkel felszerelt repülőgépek belly cargo kapacitása is meghaladja a -8-as változatokét és az egy ülésre és mérföldre leosztott üzemeltetési költségük lényegesen kedvezőbb lesz mint a kisebb -8-asoké, míg a hatótávjuk 700 kilométerrel nagyobb.
Amint arról korábban beszámoltunk, az LOT első SP-LSA lajstromjelű Boeing 787-9 Dreamliner repülőgépének hazarepülésekor a gép fedélzetén a Varsóba tartó úton az AIRportalnak adott interjújában Milczarski azt mondta meg kell tudniuk győzni a magyarokat, hogy a LOT egyszerre lehet lengyel és magyar légitársaság is. Ennek érdekében a LOT magyar AOC-t is akar szerezni.
Milczarski hangsúlyozta, hogy számít azokra az emberekre, akik tehetségesek, beszélnek angolul, és szeretnének valami újat alkotni, akit meg akarják alkotni a LOT Magyar Légitársaságot. Ebben ugyanúgy számít a hajózó személyzetre, a pilótákra és azokra is, akik felelősséggel tudnak üzletmenetet bonyolítani.
Mint ismert a régióban vezető szerepre törekvő LOT 2018. májusától már Budapestről is indít járatokat New York és Chicago irányába. A budapesti járatokon a 787-8 Dreamlinerek teljesítenek majd szolgálatot.