Újabb lépéssel keseríti meg a Ryanair az olcsón repülni akaró utasok életét, az online utasfelvételt hamarosan már csak maximum két nappal az indulás előtt lehet majd elvégezni.
Felére csökkenti az ír ultra low-cost légitársaság az online becsekkolásra rendelkezésre álló időszakot azon utasai számára, akik nem fizetnek külön az ülőhelyválasztásért.
Azok az utasok, akik június 13. után repülnek a cég valamely járatával, az eddigi négy helyett már csak két nappal az indulás előtt tudják majd elvégezni online az utasfelvételt, ha nem fizettek az általuk kiválasztott ülőhelyért átszámítva körülbelül ezer és ötezer-ötszáz forint közötti összeget.
Azon ügyfelek azonban, akik hajlandóak többet fizetni egy-egy repülőútért, már két hónappal az indulás előtt elvégezhetik majd a procedúrát.
Érdemes lesz tehát figyelni, ugyanis ha egy utas adatai az indulás előtt két órával nem kerültek rögzítésre az internetes rendszerbe, az illetőnek a repülőtéren normál procedúra szerint, a check-in pultoknál átszámítva majdnem húszezer forintot kell fizetnie, különben nem szállhat fel a járatra.
A szabályváltozásról az érintett utasokat május 14-én e-mailben értesítették, nekik öt napon belül online el kell fogadni a megváltozott szerződési feltételeket, vagy az utasok törölhetik a foglalásukat, a jegy árát pedig visszakapják.
Nehezedik a fapadossal utazók élete
Az elmúlt időszakban a low-cost légitársaságok egyre több apró szolgáltatásért számítanak fel plusz díjat, a Ryanair mellett a Wizz Air is hasonló üzletpolitikát követ.
Előbbi cég először sokak által bírált ülőhely-kiosztó rendszerével került be a hírekbe, sok együtt utazó családot vagy baráti társaságot ugyanis annak ellenére ültettek szét, hogy azok egy foglaláson szerepeltek és korán elvégezték az utasfelvételt, valamint lett volna lehetőség az együtt utazásra.
Január közepétől pedig csak az elsőbbségi beszállásért fizető utasok vihetnek fel az kabinba két – egy kisebb és nagyobb méretű – kézicsomagot, a többi utas csak egy kisebb méretűvel utazhat, bár díjmentesen két kézipoggyász szállítható, a nagyobb méretűeket le kell adni a beszállításkor.
A magyar kötődésű diszkont légitársaság, a Wizz Air szintén kézipoggyászokra vonatkozó szabályaival került tavaly a figyelem középpontjába, ami bár hasonló az ír versenytárséhoz, sokak szerint azt a cég durván túltolta, a priority boarding szolgáltatásból származó bevételek növelése érdekében.
Az utóbbi időszakban pedig már az ír céghez hasonlóan a Wizz Air is szétültetéssel bünteti az együtt utazókat, ha azok nem hajlandók plusz szolgáltatásokat megvásárolni.