Végrehajtotta első repülését az Irkut MSz-21-es orosz gyártmányú, Aviadvigatel PD-14-es hajtóművekkel felszerelt változata, amely az MSz-21-310 jelzést kapta.
A 73055 gyártási számú példány december 15-én hajtotta végre az első felszállását az irkutszki összeszerelő-üzem futópályájáról.
A tesztrepülés 1 óra 25 percig tartott, ezalatt a fedélzeten tartózkodó kép pilóta és egy mérnök a repülőgép irányíthatóságát és a hajtóművek alapvető működési paramétereit ellenőrizte.
A Aviadvigatel PD-14 hajtómű típusalkalmassági bizonyítványát 2018 októberében adta ki a Roszaviacija orosz légügyi hatóság. A helyi gyártású erőforrásokkal felszerelt első példány november első felében gördült ki a gyártó szerelőcsarnokából.
Az Irkut elsőként az amerikai Pratt & Whitney PW1400G hajtóművekkel felszerelt, MSz-21-300 változatot állítja majd forgalomba, amelynek tesztprogramját négy prototípussal végzik 2017 májusától. Ha minden a tervek szerint alakul, 2021-ben már az indító légitársaságnál utasokat is szállíthat az új generációs típus.
Korábban beszámoltunk arról is, hogy a gyártó tervei szerint a gép forgalomba állítását követően is folytatódik a fejlesztés, amelynek egyik célja, hogy a beépített nyugati részegységeket és rendszereket minél nagyobb arányban cseréljék le hazai gyártásúra, 2023-tól már a fedélzeti rendszerek is orosz vállalatoktól érkezhetnek.