A kínai tervezésű, új generációs keskenytörzsű csaknem fél évvel az átadása után hajtotta végre első kereskedelmi járatát.

A Comac C919-es a sanghaji Hongqiao repülőtérről Pekingbe teljesítette első kereskedelmi járatát május 28-án az indító légitársaság, a China Eastern Airlines színeiben.

A légitársaság tervei szerint a repülőgép Sanghaj és Csengtu között fog repülni, de később más útvonalakon is bemutatkozik majd.

A China Eastern Airlines tavaly december elején vette át a típus első példányát, mintegy három hónappal azután, hogy szeptemberben a kínai hatóság kiadta a típus légialkalmassági tanúsítványát.

A légitársaság az elmúlt hónapokban teszt- és kiképzési repüléseket hajtott végre az első példánnyal, ám ezek nem közölt okok miatt hónapokon át szüneteltek, a mostani első kereskedelmi járatot is februárra tervezték eredetileg.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Forrás: China Eastern Airlines

A kínai tervezésű típust, amely jelentős arányban tartalmaz nyugati gyártóktól importált részegységeket, a Boeing 737 MAX és az A320neo típusok versenytársának szánják. A LEAP-1C hajtóműveket a GE és a Safran közös vállalata, a CFM gyártja a típushoz, a Collins Aerospace a kommunikációs és navigációs, a Honeywell pedig a repülésirányító rendszereket, a gép futóművei és a kormányfelületeket működtető rendszerek a Liebherr Aerospace-től érkeznek.

A típus sorozatgyártásának felpörgetését emiatt nagy mértékben hátráltathatják a Kína elleni nyugati kereskedelmi korlátozások. A kezdeti technikai gondok mellett a szankciók miatt az alkatrész-ellátásban felmerült problémák következtében éveket csúszott a típus szűzrepülése és a berepülési program, ezzel a korábban 2016-ra tervezett forgalomba állítás is.

A C919-es 158-168 utas szállítására képes, hatótávolsága pedig 4075-5555 kilométer. A gyártó korábbi közlése szerint hét kínai lízingcég összesen 300 C919-es megrendeléséről írt alá szerződést a gyártóval a november elején Csuhaiban megrendezett légiszalonon.