Az uniós hatóság szerint 13 repülőgépen hibás lehet a villámvédelmi rendszer egy része, de az érintett példányokat nem kell kivonni a forgalomból. Eközben a Delta is talált festési hibákat.
A Reuters jelentése szerint a hatóság véleményezésre kiadott légialkalmassági direktívájában arról tájékoztat: nem biztos, hogy a villámcsapást elvezető, rézből készült hálót 13 repülőgép szárnyain megfelelő módon rögzítették.
Ha ezt a hibát nem javítják, és egyéb faktorok, például nem megfelelően beszerelt rögzítők is vannak, akkor ezen a ponton egy erős villámcsapás extrém esetben akár be is gyújthatja a kerozint.
A javasolt direktíva azonban csak szigorú ellenőrzést, illetve szükség esetén javításokat ír elő mind a 13 gép esetében, de egyiknél sem kéri az érintett példány földre parancsolását.
Az Airbus közlése szerint a folyamatos légialkalmassági vizsgálat része a mostani javaslat.
Eközben újabb légitársaság jelentkezett, ahol előfordult festési hiba. Mint azt november végén megírtuk, a Qatar Airways mellett a Finnair, a Lufthansa és a Cathay Pacific is jelentett már ilyen problémát.
A Reuters forrásai szerint a Delta Air Lines talált legalább egy gépén ilyet, ugyanakkor a légitársaság hivatalos válaszában azt írta, ezek minimális gondnak számítanak.
Az üggyel kapcsolatban az EASA azt közölte, hogy a festési hiba nem okoz légialkalmassági problémát, ugyanakkor a Qatar Airways szerint ezt a hatóságnak még bizonyítania kell.
Az Airbus már dolgozik az anomália megoldásán.