Hatalmas hangárbuli keretében, több mint kétezer meghívott vendég előtt leplezte le és keresztelte meg legújabb repülőgépét a Lufthansa. A Münchenben megrendezett eseményen a Nürnberg nevet kapta a német légitársaság első Airbus A350-900 XWB szélestörzsű repülőgépe. Az eseményről és a repülőgépről készült képek galériánkban.

Nürnberg nevet kapta a D-AIXA lajstromjelű A350-es. További képek galériánkban. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Nürnberg nevet kapta a D-AIXA lajstromjelű A350-es. További képek galériánkban. (Fotó: AIRportal.hu)

A Lufthansa még tavaly decemberben vette át a D-AIXA lajstromjelű A350-esét, mely 2017. február 10-től áll forgalomba München – Boston és München – Delhi útvonalon. Az utóbbi egy hónapban a hajózószemélyzet felkészítése (gyakorlórepülések), illetve az utas-fedélzet végső munkálatai zajlottak.

A Lufthansa összesen 25 darab Airbus A350-900 XWB-t rendelt meg az Airbustól, a repülőgépeket 2023-ig folyamatosan szállítja az európai gyártó. A második A350-es várhatóan még februárban, a harmadik márciusban érkezik a légitársasághoz, az idei évben összesen hatot vesznek át a gyártótól, még négyet pedig 2018-ban. Az első tíz gép bázisa a bajorországi München repülőterén lesz. Az új generációs hajtóművekkel felszerelt repülőgépek fokozatosan váltják a Lufthansa négyhajtóműves A340-600-asait a légitársaság hosszú távú útvonalhálózatán.

A Lufthansa Airbus A350-900 XWB repülőgépei háromosztályos elrendezésben 293 utas szállítására kerültek berendezésre. 48 utas üzleti osztályon, 21 utas Premium Economy osztályon 224-en pedig turista osztályon utazhatnak.

A légitársaság a kabin berendezésénél számos újítást alkalmazott, hogy az utasok kényelme és komfortérzetének javítása érdekében a legjobban kihasználja a széles utaskabin (Extra Wide Body – XWB) előnyeit. A három osztály berendezése az alkalmazott színvilágban is megmutatkozik.

Az üzleti osztályon utazók teljesen vízszintes ággyá alakítható fotelekben utazhatnak, melyekhez nagyképernyős szórakoztatórendszer tartozik. A 48 busines osztályú ülés 2-2-2-es elrendezésben került elhelyezésre, a repülőgép két első szekciójában, melyek között a Lufthansánál most bevezetett önkiszolgáló büfé kapott helyet.

A “Self-service area-ban” az üzleti utasok bármikor vehetnek magukhoz italokat és rágcsálnivalót és friss gyümölcsöt is a felszolgált étkezések között. Ez a rész ugyanakkor a Lufthansánál megtartotta a hagyományos repülőgép-konyha jelleget. A jobb helykihasználás érdekében a németek nem építettek be az arab légitársaságok gépein jellemző bárpultokat. A Business Classon elegáns, szemet megnyugtató színvilág a jellemző, a szürke – ha nem is ötven de – több árnyalata dominál némi sárgás-barnával megspékelve. A padlón Lufthansa-kék szőnyeggel.

A Premium Economy osztályra repülőjegyet váltó 21 utas 2-3-2 elrendezésben foglalhat helyet a turista osztályú üléseknél kényelmesebb, szélesebb és nagyobb lábtérrel rendelkező, dönthető, az első sorban lábtámasszal is rendelkező üléseken. Minden üléshez közepes méretű monitorok tartoznak. A prémium-turista osztályon a szürke színek dominálnak.

A turista osztályon utazó 224 utas a repülőgép két hátsó kabin-szekciójában foglalhat helyet, 3-3-3-as elrendezésben. A turista osztályra az új tervezésű, ergonomikus Zodiac-üléseket szerelték be, állítható fejtámlával. Mindegyik üléshez saját monitor tartozik.

A turista osztály színvilága teljesen megújult, talán a sok kék árnyalat miatt picit hidegre sikerült, ugyanakkor a változtatható színű és árnyalatú kabinvilágítás ezt ellensúlyozza.

Az utasok komfortérzetét tovább javítja az A350-esekre jellemző teljesen sík padló: az ülések alatt nincs semmilyen elektromos doboz vagy a lábteret csökkentő egyéb tárgy, mint sok korábbi generációs repülőgépen.

Mutatjuk kívülről-belülről a Lufthansa vadonatúj A350-esét

További képek Facebook galériánkban. Fotók: AIRportal.hu

Az A350-es törzsformájának és az 5,6 méteres kabin szélességnek köszönhetően a teljes fedélzeten komfortosabb, szellősebb a térérzet.

A nagyobb belmagasság és az ablakok melletti üléseknél vállmagasságban kevésbé behajló, szinte függőleges oldalfalak tovább növelik a tér- és komfortérzetet. A törzs kiképzése a korábbi repülőgépeknél lényegesebb nagyobb a fej feletti csomagtárolók elhelyezést is lehetővé tette, amik ugyanakkor sokkal kevésbé vesznek el a fej feletti térből.

Szintén javítják az utazási élményt a korábbi repülőgépeknél nagyobb méretű ablakok, melyek sokkal több természetes fényt engednek be az utastérbe és jobb kilátást biztosítanak. Ugyanakkor a turista osztály viszonylag sűrű székezése miatt vannak olyan ülések melyek nem rendelkeznek “teljes értékű” ablakkal: az utasnak előre, vagy hátra kell hajolni, hogy élvezhesse a pazar kilátást.

Az A350-esek fedélzetén utazómagasságon fenntartott magasabb légnyomás kevésbé terheli meg a szervezetet a hosszú távú utakon. Az utazás egyes szakaszaihoz és az emberi bioritmushoz igazodó változó színű és intenzitású teljesen új tervezésű ledes kabinvilágítás is csökkenti a fáradtságérzetet. A 24 különböző beállítással rendelkező kabinvilágítást később a Boeing 747-8-as repülőgépein is bemutatja a Lufthansa.

Az A350-eseken a Lufthansa teljesen új digitális utazási élményt biztosít. A fedélzeti szórakoztatórendszer nagyobb képernyőkön és felhasználóbarát kezelőfelületen keresztül használhatják mindhárom osztály vendégei.

A Lufthansa Companion App használatával az utasok még otthon, előre kiválaszthatják saját tablet, vagy mobiltelefon készülékükön azokat a tartalmakat, amit a repülőút során fogyasztani kívánnak. A fedélzeten szinkronizálhatják saját lejátszási listájukat a szórakoztatórendszerrel, a FlyNet szolgáltatással pedig repülés közben is internetezhetnek, illetve használhatják a közösségi oldalakat. Az utasok több mint 100 mozifilm, 200 TV program, audio CD-k, hangoskönyvek, játékok között válogathatnak és a repülés útvonalát is követhetik Külön tartalom áll a gyermek utasok rendelkezésére.

A repülőgép az A340-esekhez képest 25%-kal kevesebb üzemanyagot fogyaszt. Száz kilométerre és egy utasülésre vetítve mindössze 2,9 liter a fogyasztás.

Ez az új generációs Rolls-Royce Trent XWB-84 típusú hajtóműveknek, a számos aerodinamikai újításnak, valamint a kompozit anyagok felhasználása (53%) miatti kisebb önsúlynak köszönhető. Az A350-esek környezetterhelése is 25%-kal alacsonyabb a korábbi generációs repülőgépeknél, valamint jóval halkabbak elődjeiknél, mely az utasok és a repülőterek környékén élők számára is jó hír.

A három méter átmérőjű Rolls-Royce Trent XWB-84 hajtóművek teljes terhelés mellett 9.500 kilométeres távolságra repítik a listaáron 310 millió dollár értékű A350-est és 293 utasát.