Carsten Spohr Lufthansa-vezér szerint lehetséges, hogy nem elég Airbus A350-est rendeltek, de túl sok Boeing 777-9X-et. A légitársaság ezért azon gondolkodik, hogy elhalasztja több 777X átvételét, ez azonban érzékenyen érintené az amerikai gyártót. Spohr arról is szólt, hogy az A350-es jó választás lenne a Eurowings hosszú távú járataira is, gondolkodnak azon, hogy további példányokat rendeljenek, miközben a használt piacon is körbenéznek, mert szerinte a közeljövőben jó áron lehet szélestörzsű repülőgépekhez hozzájutni.
Bemutatták a Lufthansa vadonatúj A350-900 repülőgépét
Még több A350-est küld majd Münchenbe a Lufthansa
Nyereségessé váló üzemelést vár az A350-estől a Lufthansa
Nyereségessé vált az első negyedévi Lufthansa-üzem
A munkatársaknak tartott belső videóüzenetben Carsten Spohr, a Lufthansa vezetője arról beszélt, hogy a cég a Boeing 777-9X-re szóló megrendelésének módosításán gondolkodik. A Bloomberghez eljuttatott, egyébként még márciusban készült felvétel leirata szerint a szakember úgy fogalmaz: „nem vagyok biztos abban, hogy elegendő Airbus A350-est rendeltünk, és hogy talán túl sok Boeing 777X-et”.
A Lufthansa-vezető arról beszél, hogy mérlegelik a 777X-ekre szóló megrendelésük olyan módosítását, amely szerint később vennének át több példányt is, hogy a nyereségességet növeljék és hogy az egyéb flottafejlesztést finanszírozhassák.
A német légitársaság 2013 őszén rendelt 34 darabot az új generációs Boeing-szélestörzsű nagyobbik, -9X változatából. Ebből tizennégy példány „rugalmas” a szerződésben, vélhetően a szállítási időpontok tekintetében. További húsz példányra pedig opciója is van a Lufthansának.
A Bloomberg emlékeztet arra, hogy a Boeing-gyárat érzékenyen érintheti, ha a légitársaság valóban így dönt. Az új hajtóművekkel és új szárnyakkal (amelyek vége felhajtható a repülőtereken guruláskor), valamint további fejlesztésekkel korszerűsített 777X-re csupán 306 megrendelés érkezett eddig, ezek csaknem háromnegyede a három nagy öböl-menti légitársaság, az Emirates, az Etihad és a Qatar flottájába érkeznek majd.
Emellett a Lufthansa volna a bevezető légitársaság 2020-tól, és mindeközben a 777-es gyártósor kapacitásfölöslegével is küzd a Boeing: nincs elég megrendelés az új generációra való átállásig.
A gazdasági portál szerint Carsten Spohr arról is beszélt, hogy a német légitársaság viszonylag szerény profitja az elmúlt sok évben oda vezetett, hogy keveset tudott új repülőgépekbe invesztálni.
A többi európai légitársasággal összehasonlítva a Lufthansa hosszú távú járatai fogyasztják a legtöbb üzemanyagot, hiszen még mindig legalább száz régebbi, négyhajtóműves gépet használ.
Ezek között sok A340-es is van, amelyek kivonását csak nemrég kezdték meg, a müncheni bázisra érkező A350-esekkel. Az A350-900-asból a Lufthansa 25 példányt rendelt, és amint arról az AIRportal.hu is beszámolt, nemrég felmerült, hogy a további harminc darabos opcióból lehívjanak (ez utóbbi a nagyobb, -1000-es verzióra is érvényesíthető). A jóval nagyobb Boeing 777-9X ugyanis amellett, hogy százmillió USA-dollárral drágább, a plusz száz fős kapacitása miatt kevesebb járaton vethető be.
Spohr azt is elmondta, hogy az A350-900-as a fapados leánycégüknek, a Eurowingsnek is jó lenne, a mintegy háromszáz ülőhelyes típussal Düsseldorfból, Hamburgból és Berlinből is indíthatnának hosszú távú diszkont járatokat.
Azt is megemlítette a felvételen, hogy a használt szélestörzsűek piacát is folyamatosan figyelik, szerinte jó feltételekkel lehet majd ilyeneket megszerezni, hiszen az Airbus és a Boeing is „túl sok repülőgépet” adott el az öböl-menti légitársaságoknak.
A Lufthansa-vezető felvázolta azt a tervüket is, hogy a 777-9X-en bevezetendő legújabb business-osztályt nem építik ki a meglévő repülőgépeken. Néhány 777-esen nem lesz első osztály, hanem egy „Business Plus” nevű részleget alakítanak ki. A légitársaság azon is gondolkodik, hogy az európai hálózatán új tarifát is bevezet, afféle fapados jellegűt, amelyért erősen csökkentett szolgáltatást kapnának az utazók.