A következő hetekben kaphatja meg az Easyjet az új, önálló brit üzembentartói engedélyét. A Brexit-előkészületek részeként a jelenlegi cég pedig az eddigi közlések alapján afféle holdingvállalatként működik majd tovább.

Megtartotta éves közgyűlését az Easyjet a minap, amelyen az igazgatótanács elnöke, John Barton elmondta: a következő hetekben kapja meg az új brit egység, az Easyjet UK az önálló brit üzembentartói engedélyét (AOC) – írja a ch-aviation.com portál. Közlése szerint a Brexit-előkészületek részeként határoztak erről, az Easyjet UK a brit bázisok üzemeltetését végzi majd.

Folytatja a működésének átalakítását a brit gyökerű diszkont (Fotó: AIRportal.hu)

Mint arról beszámoltunk, a diszkont cég az Egyesült Királyság unióból való távozása körüli bizonytalanság miatt tavaly létrehozta az osztrák székhelyű, saját AOC-vel rendelkező Easyjet Europe nevű légitársaságát.

Ebbe a bécsi központú cégbe átviszik a brit üzemen kívüli összes többi európai (kontinentális) működést, mintegy száz repülőgépet és négyezer dolgozót, arra az esetre, ha megszűnne a szabad légiközlekedés az Egyesült Királyság és az unió között.

A mostani döntés a brit AOC-ről ennek folytatásaként értékelhető. Korábbi közlések szerint, amelyek az osztrák légitársaság létrehozása idején hangzottak el, a működést teljesen átstrukturálják.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A jelenlegi vállalat, az Easyjet plc. afféle holdingcéggé alakul: az ausztriai, a régebb óta létező svájci, valamint az új brit egységek ennek szolgáltatnak a jövőben.

Az új leánycég az Egyesült Királyságban önálló, brit légitársaságként így jogosult lesz az országon belüli és az onnan induló járatok üzemeltetésére.

Vélhetően arról van szó, hogy a jelenlegi AOC-t felváltják az újonnan megalapított egység saját engedélyeivel, hiszen az Easyjet plc. ezek szerint légitársaság nélküli holdinggá válik.

John Barton egyébként beszélt az eseményen arról is, hogy hogyan tartják majd fenn az uniós szabad közlekedési jogokat. Mint ismert, az EU-ban csak uniós állampolgárok többségi tulajdonában álló légitársaságok repülhetnek szabadon, csupán a reptéri résidők függvényében.

Az elnök szavai szerint a vezetőség több befektetői kampányt is folytat, hogy az Easyjet plc. uniós tulajdonosi arányát 50 százalék fölé növeljék.

Barton közölte, hogy jelnleg is megközelítik ezt a számot, így jó pozícióik vannak ahhoz, hogy hamarosan fölé kerüljenek. A cég londoni székhellyel működik tovább, ahogy eddig, a londoni tőzsdén is ott maradnak a papírjai.

Ahogy arról beszámoltunk, a Brexit körüli bizonytalanság miatt a Wizzair is önálló brit leányvállalat megalapítása mellett döntött, de a Ryanair is brit AOC-t szerez, arra az esetre, ha tisztázatlan lesz a légiközlekedés jövője az Egyesült Királyság és az unió között.