A teljes bal oldalon elment az áram az Air China egyik Dreamlinerén, a világításon kívül a navigációt is érintette a probléma, ezért az Aucklandből Pekingbe tartó járat visszatért a kiindulási repülőtérre.

A hajtóműgondok a kínai légitársaság Boeing kompozit gépén, a 787-esen is jelentkeznek, több más légitársaság után a legutóbb az Air New Zealand kényszerült földre parancsolni több példányát, amíg a Rolls-Royce Trent 1000 szerkezetek technológiai problémáit megoldják. Most egy Air China egyik hosszított törzsű 787-9-esén történt különös incidens – írja az aero.de portál az Aviation Herald jelentésére hivatkozva.

A kínai Dreamliner személyzete az egyes hajtóműnél problémát észlelt, majd a 787-es teljes bal oldalán elment az áram, minden ottani rendszert érintően.

Az Auckland-Peking járat ötszáz tengeri mérföldre távolodott el az új-zélandi reptértől, és 34 ezer láb magasságban repült ekkor. A B-1467 lajstromjelű 787-es áramkimaradása érintette a kabinvilágításon kívül a navigációs és a kommunikációs rendszert, de a radart is.

A robotpilóta azonban működőképes maradt, ugyanakkor az utasok jelentése szerint a bal szárnyon nem világítottak a szokásos jelzőfények sem.

Újabb Rolls-Royce hajtóműprobléma, ezúttal érdekes végeredménnyel (Fotó: Boeing)

A pilóták visszafordultak Aucklandbe, és kilencven perccel a gondok jelentkezése után biztonságban leszálltak.

Az Aviation Herald néhány kommentelője felvetette, hogy a segédhajtómű (APU) vajon miért nem lépett működésbe (vagy miért nem hozták a pilóták működésbe), ellátva árammal a gépet, valamint hogy a hajtóműproblémánál összetettebb lehet az incidens oka, néhányan az elektromos hálózat bizonyos elemeinél (például különböző elosztóknál) gondolják a hibát.

Mint ismert, a 787-es az első olyan típus, amely nagy mértékben alkalmaz elektromos rendszereket, a hajtóművekből már nem vonnak el levegőt és hőt a kabin légkondicionálásához, de a Dreamliner a nagy teljesítményű akkumulátorainak súlyos műszaki hibáiról is elhíresült a forgalomba vezetése után nem sokkal.