Hosszas gondolkodás után úgy döntött az Emirates, hogy bevezeti a prémium turista osztályt, méghozzá a 2020-tól érkező újabb A380-asokon. Tim Clark elnök emellett közölte azt is, hogy a normál turista kabinrészben is növelik a komfortot, illetve a fedélzeti kiszolgálást és szórakoztató-rendszert is frissítik.
A komoly tárgyalások után végül idén év elején megrendelt húsz (plusz tizenhat opciós példány) A380-asból az első hat 2020-ban érkezik az Emirates flottájába. Tim Clark, a dubaji légitársaság elnöke az aero.de cikke szerint a napokban közölte, hogy ezeken bevezetik a prémium turista osztályt is, amelyről egyébként már több éve gondolkodik a cég.
Az újonnan érkező A380-asokon emellett bővített fedélzeti szórakoztatórendszer és ételkínálat várja majd az utasokat, valamint a normál turista részlegen is növelik az üléskomfortot.
Több kínai és amerikai film lesz majd a szórakoztatórendszerben, valamint az indiai „bollywoodi” alkotásokból is többet töltenek fel. Az ételeknél pedig nagyobb adagok és több választási lehetőség lesz. Tim Clark közölte: mindezt azért teszik, hogy az utasok társadalmi és életkori struktúrájához igazodjanak.
Azt, hogy ezeken a 2020-tól érkező A380-asokon valami más lesz, már korábban is pedzegette a légitársaság, legutóbb egy hónapja, viszont akkor közölték azt is, hogy az új első osztályú fülkéket nem szerelik be ezekbe a gépekbe.
Egyébként a legelső A380-asokhoz képest is volt már változtatás az elmúlt években érkezett példányoknál, főként a business-osztályt érintve.
Tim Clark beszélt a távolabbi jövőről is: szerinte húsz év múlva a hosszú távú járatokat teljesítő repülőgépek ablak nélküliek lesznek, és a jelenleginél gyorsabban, de még hangsebesség alatt utazhatunk majd.
A tájékozódást és a kilátást virtuális ablakok biztosítanák szerinte, amelyen a kamerákról érkező élő képet vetítik ki. Clark úgy véli, akár a repülőgép tömegének felét is meg lehet spórolni azzal, ha nincs ablak a törzsön.
Ilyesmit egyébként az új első osztályú kabinkialakításánál már bemutatott az Emirates, a középső üléseken ablak formájú, nagy felbontású monitorok mutatják élőben a külső látványt.
Az elnök beszélt arról is, hogy a jövő hajtóműveiben több kerámiaanyag várható, amelyek a tovább és jobban bírják a nagyobb hőterhelést.