Új kabinkialakítást vezet majd be az Emirates a 2020-tól érkező A380-asain, de ezekre még nem szerelik be az újfajta első osztályú fülkét, mert túl nagy munka lenne. Tim Clark elnök beszélt arról is, hogy pilótahiány miatt a nyáron járattörlésekre is készülnek, valamint hogy a legutóbbi A380-as megrendelésük részeként lekötött tizenhat példányos opciót biztosan lehívják.

A hamburgi Aircraft Interiors Expón nyilatkozott az Emirates elnöke, Tim Clark, aki elárulta, hogy a januárban aláírt szerződés alapján 2020-tól érkező újabb A380-asaikon új kabinelrendezés lesz majd – írja a flightglobal.com portál.

A jelenleg üzemeltetett példányokhoz képest a világítás, a mosdók és a fürdők is mások lesznek, viszont nem szerelik be a legutóbbi Boeing 777-eseiken bevezetett első osztályú fülkét.

Tim Clark ez utóbbit azzal indokolta, hogy nagyon nagy munka, és rendkívül kiterjedt tanúsítási eljárást von maga után. Ezért legfeljebb 2021-től jelenhet meg az A380-asokon ez az újdonság, addig nem lesz meg a minősítés.

Ezen okból nem döntötték még el azt sem, hogy a meglévő flottát átalakítsák-e. Tim Clark becslése szerint repülőgépenként legalább 30 milló dollárba kerülne az új első osztályú fülkék kialakítása.

Rendkívül drága és időigényes az új első osztályú fülkék kialakítása, ezért egyelőre nem jelenik meg a flotta sok tagján (Forrás: Emirates)

Ugyanakkor szólt arról is, hogy az utasok körében látványos sikert aratott ez a fülke, jelenleg két-három 777-300ER-en található meg, amelyek a Brüsszelbe és Genfbe közlekedő járatok egy részét teljesítik. A foglalási adatokból látszik, hogy azokat választja sok utas, amelyeken megtalálható a szolgáltatás.

Az Emirates megrendelt 787-10-eseinek “nagy részén” viszont ott lesz az új első osztályú fülke, ahogy a modernizált 777X-eken úgyszintén, közölte Clark.

Az elnök szólt arról is, hogy a legutóbbi, húsz darabos A380-as megrendelésük részeként lekötött 16 példányos opciót „inkább előbb, mint utóbb” szintén kötelező érvényű megrendeléssé fogják alakítani – írja a hamburgi eseményről beszámoló aero.de portál.

Tim Clark azt is elárulta, hogy száz-százötven pilóta hiányzik az állományból, ezért kénytelenek a nyári szezonban számos járatot törölni, mert csak szeptember-októberre rendeződik a helyzet.

Nagy az éhség: inkább előbb, mint utóbb le fogja kérni a 16 darab A380-asra szóló opciót a cég (Forrás: Emirates)

Megemlítette, hogy folyamatosan tárgyalnak az USA illetékeseivel is, az öböl-menti légitársaságokat ugyanis az amerikai cégek és politikusok egy része jó ideje illegális állami támogatásokkal és a Nyitott Égbolt-egyezmény nyújtotta előnyök kihasználásával vádolja.

Mindennek ellenére további „szöcskejáratokon” is gondolkodnak Tim Clark szavai szerint, azaz újabb európai városokból indítanának gépeket az Egyesült Államokba: jenleg London-Stansted az egyik kiszemelt reptér e célra.

Fapados jegyárkategóriát is bevezethet az Emirates

 

Vizsgálja az Emirates, hogy esetleg bevezessen-e fapados jegyárkategóriát a turista osztályon – nyilatkozta Tim Clark. Ez, hasonlóan másokéhoz, csak kézipoggyászt, fedélzeti ellátást és természetesen a szórakoztatórendszer használatát tartalmazó tarifa volna. Részleteket nem árult el, így nem tudni, a teljes hálózaton, vagy csak egy válogatott útvonalkínálaton gondolkodnak-e.