Új kabinkialakítást vezet majd be az Emirates a 2020-tól érkező A380-asain, de ezekre még nem szerelik be az újfajta első osztályú fülkét, mert túl nagy munka lenne. Tim Clark elnök beszélt arról is, hogy pilótahiány miatt a nyáron járattörlésekre is készülnek, valamint hogy a legutóbbi A380-as megrendelésük részeként lekötött tizenhat példányos opciót biztosan lehívják.

A hamburgi Aircraft Interiors Expón nyilatkozott az Emirates elnöke, Tim Clark, aki elárulta, hogy a januárban aláírt szerződés alapján 2020-tól érkező újabb A380-asaikon új kabinelrendezés lesz majd – írja a flightglobal.com portál.

A jelenleg üzemeltetett példányokhoz képest a világítás, a mosdók és a fürdők is mások lesznek, viszont nem szerelik be a legutóbbi Boeing 777-eseiken bevezetett első osztályú fülkét.

Tim Clark ez utóbbit azzal indokolta, hogy nagyon nagy munka, és rendkívül kiterjedt tanúsítási eljárást von maga után. Ezért legfeljebb 2021-től jelenhet meg az A380-asokon ez az újdonság, addig nem lesz meg a minősítés.

Ezen okból nem döntötték még el azt sem, hogy a meglévő flottát átalakítsák-e. Tim Clark becslése szerint repülőgépenként legalább 30 milló dollárba kerülne az új első osztályú fülkék kialakítása.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Rendkívül drága és időigényes az új első osztályú fülkék kialakítása, ezért egyelőre nem jelenik meg a flotta sok tagján (Forrás: Emirates)

Ugyanakkor szólt arról is, hogy az utasok körében látványos sikert aratott ez a fülke, jelenleg két-három 777-300ER-en található meg, amelyek a Brüsszelbe és Genfbe közlekedő járatok egy részét teljesítik. A foglalási adatokból látszik, hogy azokat választja sok utas, amelyeken megtalálható a szolgáltatás.

Az Emirates megrendelt 787-10-eseinek „nagy részén” viszont ott lesz az új első osztályú fülke, ahogy a modernizált 777X-eken úgyszintén, közölte Clark.

Az elnök szólt arról is, hogy a legutóbbi, húsz darabos A380-as megrendelésük részeként lekötött 16 példányos opciót „inkább előbb, mint utóbb” szintén kötelező érvényű megrendeléssé fogják alakítani – írja a hamburgi eseményről beszámoló aero.de portál.

Tim Clark azt is elárulta, hogy száz-százötven pilóta hiányzik az állományból, ezért kénytelenek a nyári szezonban számos járatot törölni, mert csak szeptember-októberre rendeződik a helyzet.

Nagy az éhség: inkább előbb, mint utóbb le fogja kérni a 16 darab A380-asra szóló opciót a cég (Forrás: Emirates)

Megemlítette, hogy folyamatosan tárgyalnak az USA illetékeseivel is, az öböl-menti légitársaságokat ugyanis az amerikai cégek és politikusok egy része jó ideje illegális állami támogatásokkal és a Nyitott Égbolt-egyezmény nyújtotta előnyök kihasználásával vádolja.

Mindennek ellenére további „szöcskejáratokon” is gondolkodnak Tim Clark szavai szerint, azaz újabb európai városokból indítanának gépeket az Egyesült Államokba: jenleg London-Stansted az egyik kiszemelt reptér e célra.

Fapados jegyárkategóriát is bevezethet az Emirates

 

Vizsgálja az Emirates, hogy esetleg bevezessen-e fapados jegyárkategóriát a turista osztályon – nyilatkozta Tim Clark. Ez, hasonlóan másokéhoz, csak kézipoggyászt, fedélzeti ellátást és természetesen a szórakoztatórendszer használatát tartalmazó tarifa volna. Részleteket nem árult el, így nem tudni, a teljes hálózaton, vagy csak egy válogatott útvonalkínálaton gondolkodnak-e.