Rendkívüli légialkalmassági direktívát adott ki az Európai Repülés Biztonsági Ügynökség (EASA) a Pratt & Whitney PW1100G-JM hajtóművekkel felszerelt Airbus A320neo repülőgépcsaláddal kapcsolatban. Az EASA arra figyelmezteti az üzemeltetőket, hogy előfordulhat, hogy az érintett repülőgépek mindkét hajtóművét le kell állítani repülés közben.

Az EASA közlése szerint egyes Pratt & Whitney hajtóműves A320neo és A321neo repülőgépeknél többször kellett leállítani repülés közben a hajtóműveket és megszakított felszállásokról is érkeztek jelentések.
A hajtóműgyártó előzetes vizsgálatai szerint az újabb problémát a magas nyomású kompresszor tengelyén az egyik tömítés hibája okozza.
Vélhetően csak az újabb átadású PW1100G hajtóművek érintettek, melyekben a gyártó módosított az említett alkatrészen. A Pratt az Airbus teljes támogatásával próbálja megtalálni a hiba gyökerét.
Az Airbus közlése szerint a hiba összesen 43 darab, a közelmúltban legyártott hajtóművet érint, melyeknek sorozatszáma P770450-nel kezdődik. Az érintett légitársaságokat nem nevezte meg a gyártó és az EASA sem. Annyit lehet tudni, hogy A320neo és A321neo repülőgépek is érintettek.
Az EASA utasítása szerint azok a repülőgépek, melyeknek mindkét hajtóműve érintett, összesen három repülést teljesíthetnek, mielőtt kicserélik a hibás darabokat. Az ügynökség elrendelte az érintett repülőgépek ETOPS jogosításának korlátozását is, azaz ezek a neók nem repülhetnek a kiterjesztett, tengerek feletti útvonalakon.
Az Airbus azt javasolja az üzemeltetőknek, hogy azokon a repülőgépeken, melyeken mindkét hajtómű a hibás sorozatból való, az egyiket cseréljék ki az üzemeltetők olyanra, amely nem érintett.
Az Aviation Week legfrissebb információi szerint az Airbus úgy döntött, hogy nem vesz át több Pratt & Whitney PW1100G hajtóművet a gyártótól,
amíg a probléma meg nem oldódik. Ez további csúszásokat okozhat az A320neo és A321neo repülőgépek átadásában. Ha Pratt nem talál gyorsan megoldást az újabb hibára, az európai repülőgépgyártó telephelyein a tavaly év végén kipörgetett gépek helyén újra elkezdhetnek gyűlni az egyébként teljesen kész, hajtóműre váró, „vitorlázó” neók, melyekből már most 30 darab várakozik Hamburgban és Toulouse-ban.
A portál értesülései szerint az újabb probléma összesen 33 darab repülőgépet érint, ebből 11 gépen mindkét hajtómű hibás, 21 gépen pedig „csak” az egyik.
Jelenleg 113 darab A320neo családba tartozó, Pratt & Whitney hajtóművekkel felszerelt repülőgép van kereskedelmi forgalomban a világon.
A Pratt & Whitney Geared Turbofan hajtóműveivel már eddig is több komoly probléma fordult elő, az A320neo forgalomba állítását is el kellett halasztani a hajtóművek hibái miatt.
