A Ryanair szerint jó irányba haladnak a Brexit-tárgyalások, ezért már nem aggódnak annyira amiatt, hogy egyik napról a másikra a feje tetejére áll az unió és az Egyesült Királyság közti légiközlekedés.

Kenny Jacobs, az ír fapados légitársaság kereskedelmi vezetője erről az ATW Online szerint Londonban beszélt a cég új környezetvédelmi irányelveivel kapcsolatos sajtótájékoztatón. A vezető úgy fogalmazott, nem hiszi, hogy az unió és a szigetország közötti légiközlekedés súlyos károkat szenvedne. Ennek oka pedig, hogy Theresa May miniszterelnök kijelentette: az Egyesült Királyságnak folyamatos kapcsolata lesz az Európai Repülésbiztonsági Ügynökséggel (EASA), ez pedig azt jelzi, hogy a tárgyalások jó irányba haladnak.

Kenny Jacobs szerint a Légitársaságok Európáért (A4E) lobbicsoportban tartott legutóbbi, brüsszeli megbeszélésen is kedvezően alakult a helyzet, ezért nem tartja valószínűnek, hogy 2019 márciusában, amikor befejeződik a kilépés, bármelyik járatot is le kellene állítani. Az álláspontok közelednek, így már tető alá hozható egy átmeneti szerződés, amely 2020 év végéig lesz érvényben – tette hozzá.

Figyelmeztetett ugyanakkor, hogy az még senki számára nem világos, hogy mi lesz az átmeneti időszak után, vagyis 2021 januárjától. Úgy vélte, a jelek egyelőre negatívabbak, mint az szeretnék, a piachoz való hozzáférés koránt sem garantált, az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok közti légiegyezmény pedig nem nyújt elég rugalmasságot. Ez pedig a kapacitások csökkentéséhez, ebből kifolyólag pedig kevesebb járathoz és magasabb árakhoz vezet majd Kenny Jacobs álláspontja szerint.

Korábban a Ryanair azt jósolta, hogy a teljes légiközlekedés le fog állni az unió és a királyság között, ha nem sikerült megállapodni a Brexit-utáni időszakról és a Ryanair is számos járat törölheti. Biztos,ami biztos, a Ryanair idén januárban benyújtotta a brit légi üzemeltetői engedély (Air Operators Certificate – AOC) iránti kérelmét.