Újabb, a korábbi két Air Canada-incidenshez hasonló esemény történt a san francisco-i repülőtéren – számolt be a The Mercury News lap.

Az esemény 2018. január 9-én történt. Az Aeromexico Mexikóvárosból érkező AM 668 számú járatát teljesítő Boeing 737-800-as repülőgép a 28R futópályára kapott engedélyt műszeres megközelítésre (ILS approach), majd leszállásra. A pilóták a kiadott engedélyt megfelelően vissza is ismételték.

A repülőgép körülbelül egy tengeri mérföldre volt a futópálya küszöbétől, amikor a irányítótoronyban szolgálatot teljesítő légiforgalmi irányító azt észlelte, hogy a mexikói repülőgép mindezek ellenére a 28R futópálya helyett a 28L pályára helyezkedett be.

Forrás: BriYYZ-WikimediaCommons

A 28L futópályára ekkor már felgurult a Virgin America VX 1041 számú, Hawaiira tartó járatát teljesítő, Airbus A320-as repülőgépre, mely a felszállási engedélyre várakozott.

A légiforgalmi irányító a leszállási manőver megszakítására utasította az XA-AMU lajstromjelű Aeromexico repülőgép személyzetét. A Boeing 737-800-as ezt követően átstartolt, majd 16 perccel később biztonságosan leszállt.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Amint arról korábban beszámoltunk, 2017 júliusában az Air Canada egyik járata vétette el kis híján a futópályát San Franciscoban, a járat személyzete a futópályával párhuzamos gurulóút tengelyvonalára helyezkedett be, ahol több repülőgép is várakozott. Októberben pedig annak ellenére szállt le az Air Canada egyik A320-as repülőgépe, hogy a légiforgalmi irányító többször is a megközelítés megszakítására utasította a pilótát.

Ahogy a korábbi esetekben is, a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) és az eseményeket kivizsgáló NTSB vizsgálatot indítottak az ügyben. A júliusi akár súlyos katasztrófát okozó eseményt követően az FAA számos változtatást rendelt el a repülőtér működésében és eljárásaiban.

A San Francisco Airport összesen négy futópályával rendelkezik, a futópályapárok merőlegesen metszik egymást. Az egymással párhuzamos 2-2 futópálya viszonylag közel helyezkedik el egymáshoz, középvonalaik között alig több a távolság 220 méternél.