Újabb, még hatékonyabb hajtóművekkel szerelné fel új generációs szélestörzsű típusát az Airbus. Az „A350neo” lehet az első kereskedelmi típus, amelyen alkalmazzák a Rolls-Royce jelenleg fejlesztés alatt álló, a Trent XWB-nél is üzemanyag-takarékosabb Ultrafan hajtóműveit.

Az Airbus és a Rolls-Royce együttműködésének részeként az A350-es típus kaphatná meg először a brit hajtóműgyártó legújabb generációs Ultrafan hajtóművét, amelyet a Trent sorozat utódjának szánnak.

A jelenleg fejlesztés alatt álló Ultrafan-hajtómű földi tesztjeit 2021-ben kezdheti meg a Rolls-Royce és a tervek szerint valamikor 2025 körül léphetne piacra az újabb hajtóművekkel felszerelt „A350neo” – erről a The Air Current írt két a tervekre rálátással rendelkező, de meg nem nevezett forrására hivatkozva.

A Rolls-Royce tervei szerint az Ultrafan-hajtómű az Airbus A320neo típuson alkalmazott Pratt & Whitney hajtóművekhez hasonlóan áttételes hajtómű lenne. Ez azt jelenti, hogy a hajtómű egyes fokozatai (pl. az első ventilátor-lapátsor és az alacsony nyomású turbina fokozat) nem azonos sebességgel forognak, hanem a hatékonyabb üzemanyag-fogyasztás elérése érdekében eltérő sebességgel.

Forrás: Airbus

Nem ez az első hírmorzsa arról, hogy az Airbus belevágna az A350-es ‘neósításába’. Amint tavaly novemberben beszámoltunk róla, az Airbus mérnököket toboroz egy új keskenytörzsű típuscsalád megalkotásához és az A350-es szélestörzsű típus továbbfejlesztéséhez. A gyártó mindkét típus bemutatását a következő évtized közepére tervezi, új generációs hajtóművekkel.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az álláshirdetésekben arra utaló tervek is szerepeltek, hogy az Airbus dolgozik a gyártási technológiák és gyártósorok fejlesztésén, digitalizációján is, melynek célja, hogy
az európai gyártó havonta 20, azaz éves szinten 240 A350″neo” repülőgép kibocsátására legyen képes, ez a jelenlegi kapacitás duplája.

Az A350 XWB típus 2015 januári kereskedelmi forgalomba állítása óta eddig összesen 240 példányt adott át az Airbus az üzemeltetőknek, a gyártósorok jelenleg havonta tíz repülőgépet képesek kibocsátani a típusból.

Mint ismert az Airbus A350-900 és A350-1000 típusai csak a Rolls-Royce Trent sorozatú hajtóművekkel rendelhetők, míg a rivális amerikai gyártó Boeing 787 Dreamliner sorozatához a Rolls-Royce mellett a GE is gyárt hajtóműveket.

Rolls Royce Trent XWB-97 típusú hajtómű a Qatar Airways első Airbus A350-1000-esén. (Fotó: AIRportal.hu)