Az angol Lufton elemző cég kimutatása szerint meghaladta a 4 milliárd dollárt a Boeing 737 MAX forgalomból való kivonása miatt a légitársaságok direkt és indirekt bevételkiesése, a legtöbbet a China Southern veszthette.

A Forbes magazin által szemlézett jelentésben a Lufton repülési adatokat elemző társaság a Boeing 737 MAX-ok forgalomban tartása mellett tervezett, illetve a típus hiányában előállított kapacitás különbségét vizsgálta.

John Grant vezető elemző elmondása szerint a februárban augusztusra meghirdetett járatokat hasonlították össze az aktuális augusztusi adatokkal.

Az eredmények azt mutatják, hogy eddig mintegy 41 millió széknyi kapacitás esett ki.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Grant hangsúlyozta, hogy a kapacitás kiesése a nyári menetrendi időszakban, azon belül is a nyári hónapokban a legjelentősebb, mivel a legtöbb járatot ekkor indítanák el.

A kimutatás szerint a China Southern 3,6 millió székkel tud kevesebb kapacitást biztosítani, az Air Canada 3,2 millió, a Southwest 2,9 millió mínuszban van a tervekhez képest.

A top 10-be bekerült a LOT Polish Airlines is, a lengyel légitársaság 1,9 millió kiesett ülőhellyel a lista 9. helyén áll.

Mindezeket alapul véve a Lufton szerint a legtöbb bevétel, 370 millió dollár a China Southern számlájáról hiányzik, az Air Canada 300 milliós, a Southwest 290 milliós, a Turkish Airlines 270 milliós, az American Airlines 220 milliós bevételtől esett el.

Forrás: LOT

John Grant az összeg kiszámításánál figyelembe vette a MAX kiesése miatti többletköltséget, illetve a direkt és indirekt elveszett bevételt is.

A Boeing már korábban bejelentette, hogy a MAX-ok földre parancsolása miatt jelentős bevételkiesést kénytelen elkönyvelni, a pénzügyi jelentés szerint 5,6 milliárd dollárral csökkent a bevétel csak az új generációs keskenytörzsű problémái miatt.