Átszervezési és megtakarítási tervének keretében hat Boeing 777-esétől és minden előző generációs, öregebb Boeing 737-esétől megválik az indiai Jet Airways.
A légitársaság azonban nem fogja nélkülözni a 777-esek kapacitását, azokat ugyanis egy lízingcégnek szeretnék értékesíteni, hogy aztán visszlízing konstrukcióban tovább használják őket.
A lépéstől azt várják, hogy sikerül kiiktatni a repülőgépekkel kapcsolatos, 249 millió dollárt kitevő adósság nagy részét.
Hasonlóan készülnek megoldani a megrendelt 225 darab új generációs Boeing 737 MAX repülőgép finanszírozását, az új gépeket egyből eladják, és az ilyenkor szokásos öt évre aláírják rájuk a lízingszerződést.
Emellett 75 darab, előző generációs keskenytörzsű Boeinget is kivon flottájából a légitársaság, a 737NG-k 2025-tel távoznak az indiai légitársaság flottájából, helyükbe MAX-ek lépnek.
Mint arról beszámoltunk, a Jet Airways ezen felül 275 millió dolláros megtakarítási programot is kidolgozott, amely első sorban az üzemelést igyekszik megreformálni.
Járatmegszüntetések mellett faragni szeretnének a szolgáltatási színvonalon is, és hatékonyabb szeretnék kihasználni a megmaradó repülőgépeket.
A légitársaságra bejelentkezett a TATA konzorcium, amely az abu-dzabi székhelyű Etihad Holding 24 százaléka mellett még 51 százaléknyi Jet-részvényt szeretne összevásárolni.