A KLM második legöregebb 747-400-asát a török gyökerű Corendon Touristic állítja ki a Schiphol repülőtér közelében működő szállodája előtt, és ezzel megmenti a szétbontástól.
A General Electric nemrégiben nyugdíjazott Boeing 747-100-asa után hamarosan egy újabb Jumbojet kerül kiállításra a típust kedvelők nagy örömére. Mint arról beszámoltunk, a GE Aviation új hajtóművek és technológiák repülési tesztjeire használt Boeing 747-100-asát, amely egyben a világ legöregebb, még aktív 747-ese volt, nemrég repülték át Victorville-i bázisáról a Tucsonba, a Pima Air & Space Múzeumba, ahol kiállítják.
A török gyökerű Corendon Touristic most bejelentette, hogy megment a megsemmísítéstől egy másik, szintén ikonikusnak számító Jumbojetet, a KLM Holland Királyi Légitársaság hamarosan kivonásra kerülő PH-BFB lajstromjelű -400-asát, amelyet az AELS repülőgépek újrahasznosításával foglalkozó cégen keresztül vásárolnak meg.
A több mint huszonkilenc éves gépet az amszterdami Corendon Village Hotel udvarán, orral az aktív korának bázisául szolgáló Schiphol Nemzetközi Repülőtér felé nézve állítják ki.
A PH-BFB 1989 júniusában teljesítette első felszállását, „keresztelőjét” – ahol a City Of Bangkok nevet kapta – thai buddhista szerzetesek részvételével tartották, akik az akkor száz éves, Bangkok Laski negyedében található kolostorból utaztak Amszterdamba.
Pályafutásának közel harminc éve alatt a gép százharmincnégyezer repült órát, és harminchatezer fel-és leszállást teljesített, ennek során pedig közel hatmillió utas fordult meg a fedélzeten.
Ezzel eddig abszolút rekordernek számít, a KLM 747-esei közül egyik sem töltött több időt aktív szolgálatban.
Korát tekintve azonban csak a második helyen áll a 747-400-asok között, a típusváltozatból a hollandoknak elsőnek átadott PH-BFA körülbelül egy hónappal idősebb nála, ez a példány azonban 2016 óta lekonzerválva várja sorsát Spanyolországban.
A PH-BFB menetrend szerinti forgalomban utoljára a KLM 602-es számú járatát teljesíti november 25-én, amikor helyi idő szerint délután kettő előtt nem sokkal emelkedik a levegőbe Los Angeles-ből, és másnap reggel kilencre érkezik meg Amszterdamba.
A járat útvonala élőben követhető az online járatkövető oldalakon, például ide kattintva a Flightradar24.com portálon.