Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség jóváhagyta a NAVBLUE legújabb fejlesztését, amely növeli a pilóták helyzettudatosságát a repülés megközelítési fázisában.
A NAVBLUE által fejlesztett Landing Surveillance csomag, amely a Honeywell SmartLanding rendszeréből származik, első elemeként a magasságmérő beállítását ellenőrző egység megkapta az EASA engedélyét.
A vállalat az Airbusszal, a Honeywell Aerospace-szel és a Lufthansa-csoporttal együttműködve végezte a fejlesztést.
A jóváhagyást követően már használható a jelenleg is elérhető túlfutás elleni védelem (ROPS) kiegészítéseként.
A Landing Surveillance három fő elemből áll, ezek az Altimeter Setting Monitor, az Approach Stabilisation Monitor, és a Taxiway Landing Monitor névre keresztelt funkciók.
A most – az A320-as típuscsaládra – engedélyezett Altimeter Setting Monitor a barometrikus magasságmérő referencia értékét ellenőrzi. A valós idejű adatokat összehasonlító rendszer az átváltási magasság keresztezésekor lép működésbe.
Amennyiben a GPS-es magasság és a barometrikus magasság értékei között egy bizonyos eltérést talál a rendszer, figyelmezteti a pilótákat a helyes magasságmérő beállítás elvégzésére.
Az Approach Stabilisation Monitor és a Taxiway Landing Monitor funkciók engedélyezését a következő lépcsőben várja a NAVBLUE. Az előbbi egység a túlzott mértékű magasság- és sebességeltéréseket figyeli, míg az utóbbi a repülőgép pályáját ellenőrzi, és riasztást ad a pilótáknak, ha egy bizonyos magasság alatt még nincsenek pályairányon.