Elkészült a Boeing a 737 MAX-ek repülésirányító rendszerének szoftverfrissítésével, a gyártó befejezte a szimulátoros teszteket és a tesztrepüléseket – közölte a gyártó. A típust érintő repülési tilalom globális és az egyes országokban történő feloldásának dátuma továbbra is bizonytalan.
Az elvégzett módosítások részletezése nélkül a chicagói székhelyű repülőgépgyártó lapunkhoz eljuttatott közleményében azt írta, eddig 207 tesztrepülést hajtottak végre a MAX-ekkel, ezek alatt 360 repült órát teljesítettek. A Boeing most továbbítja a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) által kért plusz adatokat arra vonatkozóan, hogy a pilóták hogyan tudnak a repülésirányító rendszerekbe beavatkozni különböző események során.
Miután ez megtörténik, a Boeing az FAA-val együtt kialakítja a hatósági berepülés menetrendjét és benyújtják a végleges légialkalmassági dokumentációt.
Dennis Muilenburg, a Boeing elnök-vezérigazgatója a közleményben azt hangsúlyozta, hogy a biztonság szem előtt tartásával minden tervezői tesztrepülést végrehajtottak és az FAA-n kívül minden légügyi hatóságnak át tudják nyújtani az általuk kért adatokat és információkat.
Emellett azon meggyőződésének adott hangot, hogy a 737 MAX a módosított MCAS szoftverrel az egyik legbiztonságosabb repülőgép lesz, amelyet valaha készítettek.
A szoftverfrissítésen kívül a Boeing továbbfejlesztette a képzést és az ahhoz szükséges tananyagot is, amelyek már a légügyi hatóságok asztalán vannak és jóváhagyásra várnak.
A Boeing 737 MAX-okat március 13-án parancsolták a földre, miután két gép is az automata átesésgátló rendszer (MCAS) hibája miatt zuhant le. A Lion Air gépével tavaly októberben, az Ethiopian Airlines-éval pedig idén márciusban történt tragédia. Lapértesülések szerint – amelyeket a Boeing sem cáfolt – a gyártó már fél évvel a balesetek előtt tudott a szoftver hibás működéséről, de azt nem tekintették biztonságkritikusnak, ezért nem is változtattak rajta.
A The Wall Street Journal legutóbbi értesülései szerint a MAX-ok augusztusnál korábban nem valószínű, hogy újra forgalomba állhatnak. Az FAA korábban azt mondta, nem fogják sürgetni a vizsgálatot, és addig nem adnak újra engedélyt a repülésre, amíg teljes bizonyossággal ki nem jelenthető, hogy a típus biztonságos. Emellett több ország hatósága már jelezte, hogy nem elégszik meg az FAA jóváhagyásával, hanem saját, vagy az amerikaiakkal közös, részletes vizsgálathoz köti a típus repülési tilalmának feloldását.