Az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) 2-es kategóriába minősítette vissza a maláj légiközlekedési hatóságot (CAAM), mivel annak működése nem felel meg az ICAO repülésbiztonsági követelményeinek.

Forrás: Wikimedia Commons

Malajzia 2003-ban kapta meg a legjobb, 1-es kategóriájú minősítést, azonban a hatóság újratanúsítása során több területen is hiányosságokat talált az FAA.

Többek között a technikai szaktudás hiánya, a nem megfelelően képzett munkaerő miatt történt a visszaminősítés, emellett a nyilvántartások vezetése és a felügyeleti eljárások sem feleltek meg maradéktalanul az ICAO-előírásoknak a nemrég elvégzett audit szerint.

A visszaminősítés azt jelenti, hogy a maláj légitársaságok ugyan meglévő útvonalaikon továbbra is repülhetnek az Egyesült Államokba, de új járatok indítására nincsen lehetőségük.

Az Aerotime cikke alapján jelenleg csak az AirAsia X üzemel amerikai útvonalon, méghozzá Oszaka érintésével Honululuba repül a maláj fővárosból, Kuala Lumpur-ból. Az állami Malaysia Airlines pedig nemcsak hogy nem nyithat járatot az USÁ-ba, de még code-share megállapodást sem köthet Oneworld-partnere, az American Airlines ilyen útvonalaira. Ez a korlátozás pedig újabb akadályt gördíthet a légitársaság tervezett eladása elé.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A repülésbiztonsági auditot az FAA minden olyan államnál megtartja, amelynek légitársasága tervezi vagy már közlekedtet is járatot az Egyesült Államokba, illetve code-share megállapodása van egy USA-beli légitársasággal. A vizsgálatot ugyan az FAA végzi, azonban a külföldi hatóságok esetében az ICAO-előírásoknak kell megfelelni, nem pedig az amerikai szabályozásnak.

Jelenleg Malajzia mellett Banglades, Costa Rica, Curacao, Ghána és Thaiföld szerepel még a 2-es kategóriába tartozó országok listáján.