Az Air India elnökének közösségi médiában megjelent posztja szerint alaptalanok az értesülések, amelyek szerint sikertelen privatizáció esetén leállítják a cég működését. A légiközlekedési miniszternek küldött levelében ugyanakkor a cégvezér is elismerte, hogy katasztrofálisak a vállalat pénzügyei.

Ashwani Lohani közlése szerint minden híresztelés alaptalan, ami az indiai nemzeti légitársaság közeljövőben történő leállításáról szól.

Szerinte az Air India nemcsak zavartalanul működik, de terjeszkedik is, emiatt pedig senkinek nincs oka elhinni a negatív híreket.

A poszttal a CH Aviation beszámolója szerint Lohani azután igyekezett lenyugtatni a kedélyeket, hogy három hete Hardeep Singh Puri légiközlekedési miniszternek küldött levelében maga is tarthatatlannak nevezte a légitársaság anyagi helyzetét. A kiszivárgott dokumentum szerint az üzemelés fenntartásához is elégtelenek a körülmények, és azonnali állami beavatkozásra lenne szükség, amit már többször kértek.

Fotó: AIRportal.hu

Helyi hírportálok beszámolója szerint január 2-án a miniszter is igyekezett megnyugtatni a dolgozókat: a sokezer munkavállalót képviselő szakszervezeteknek adott tájékoztatása szerint a privatizáció végéig biztosan működhet a légitársaság, de arra, hogy mi a kormányzat terve a megismételt pályázat sikertelensége esetén, ezúttal nem tért ki.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Hardeep Singh Puri azt viszont kiemelte, hogy a folyamat során igyekeznek képviselni a dolgozók érdekeit, és együttműködni velük. Hozzátette: azt azonban be kell látni, hogy állami kézben életképtelen az Air India, csak a veszteségeket halmozza.

Ezt korábban némileg élesebben fogalmazta meg egy parlamenti meghallgatáson, egyenesen kijelentve, hogy ha az állam nem tud megszabadulni a légitársaságtól, leállítja azt, mert nem akarnak bele újabb állami pénzeket pumpálni – ennek folyományaként szólalt most meg a cég elnöke.

Mint arról beszámoltunk, legutóbb 2019 decemberében kapott az Air India segítséget, de a kormányzat ezúttal pénzt nem, „csak” garanciát adott 5 milliárd rúpia finanszírozás előteremtésére. Ennek viszont a többszörösére lenne szükség hosszabb távon a cég túléléséhez.