A brit karanténszabályok miatt augusztusig nem teljesít járatokat a Virgin Atlantic. Indiában nagy utasforgalom mellett indult ma újra a belföldi légiközlekedés, Malajziában csak rendőrségi jóváhagyás után engednek fel bárkit a gépekre. Az Emirates megszabadulna utolsó pár, még gyártás alatt lévő A380-asától, a Condor mielőbb kilépne a csődvédelemből.
Legkorábban augusztusban tudja csak újraindítani a járatokat a Virgin Atlantic, amely a brit Standard című lapnak okként a kormány által múlt héten elrendelt 14 napos karantén bevezetését jelölte meg.
Bár a légitársaság folyamatosan vizsgálja a járatnyitások lehetőségét, de szerinte ilyen feltételek mellett a nyár utolsó hónapjáig aligha lesz elegendő utas.
A Virgin Atlantic szerint inkább olyan intézkedésekre lenne szükség, amelyek mellett újraindítható a légiközlekedés, de biztosítható az utasok egészségének megőrzése is.
A múlt héten már beszámoltunk róla, hogy Indiában ismét elindultak a belföldi járatok, noha hatósági árakat vezettek be, és csak bizonyos útvonalakon lehet repülni.
A korlátozás azonban a jelek szerint nem szegte kedvét az utasoknak a Hindustan Times friss hírei szerint: az első járatok remek kihasználtsággal üzemeltek.
Pedig az indulás előtt az India Express szerint volt egy kis kavarodás, a kormányzat egymásnak ellentmondó információkat közölt arról, hogy a belföldi utasoknak karanténba kell-e vonulniuk az érkezés után.
Malajziában ezt a problémát szigorral oldották meg.
A Malaysia Airlines ugyanis csak azokat az utasokat engedi a fedélzetére, akiknek a rendőrség írásos engedélyben lehetővé tette az államközi utazást az országon belül.
A The Edge Markets beszámolója szerint akik nem rendelkeznek a dokumentummal, vagy nem tudják felmutatni, azok már az utasbiztonsági ellenőrzésen sem haladhatnak át az induló repülőtéren.
Az Emirates flottájával kapcsolatban az elmúlt hetekben több hír is nyilvánosságra került, most a Bloomberg hírügynökség arról számolt be, hogy saját forrásai szerint a dubaji légitársaság nem szeretné átvenni utolsó öt Airbus A380-asát.
A visszalépést azonban nehezíti, hogy mindegyik gép már gyártás alatt van, és ezért az Emirates-nek a források szerint gépenként 70 millió USA-dolláros bírságot kellene fizetnie az Airbus számára.
A légitársaság a hírre reagálva azt közölte, hogy folyamatosan egyeztetnek az Airbusszal a megrendelt repülőgépekről és az Emirates igényeiről. Az Airbus a tárgyalások bizalmas voltára hivatkozva nem kívánt reagálni.
A LOT-ot tulajdonló lengyel állami holding visszalépése után a vevő nélkül maradt német szabadidős légitársaság, a Condor kénytelen volt a berlini szövetségi kormány segítségét kérni, mivel másképp csődbe ment volna az egykor az immár becsődölt Thomas Cookhoz tartozó társaság. Összesen 550 millió eurót kapott a cég segítségként.
A Condor vezetősége abban reménykedik, hogy a járvány ellenére három hónap múlva kiléphetnek a csődvédelemből, és június 25-én az előzetesen tervezett járatai 40 százalékát már elindíthatja.