Októbernél korábban nem valószínű, hogy engedélyezi a Boeing 737 MAX újbóli kereskedelmi forgalomba állását a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA), a szervezet most készíti elő a légialkalmassági direktívát, amely a gép rendszereinek módosításait rögzíti.
A Reuters a hatóságtól származó forrásaira hivatkozva azt írta, a berepülési időszak után is több fontos lépés van még hátra a gép forgalomba engedésééig, ezek közül az egyik a légialkalmassági direktíva kiadása. Ebben az FAA a repülőgép rendszereiben, illetve a képzésben történő változtatásokat tünteti fel.
A hatóság most kezdte el összeállítani a listát, amelynek közzététele után 45 napos véleményezési időszak következik.
A Boeing a hírügynökséggel azt közölte, hogy szeptember 30-án adhatják át az első, már legyártott és letárolt 737 MAX-ot.
Addig a gyártó mindenben együttműködik nem csak az FAA-vel, de a többi, a gépet vizsgáló hatósággal is, a gép forgalomba állásának időpontját ezen eljárások határozzák meg.
A kanadai, európai és brazil hatóságokat tömörítő bizottság a közeljövőben ülésezik, és a pilótaképzés tananyagát, valamint annak minimális követelményeit tekinti át. Az FAA ezek után új légialkalmassági direktívát és értesítést ad ki a típusra, majd visszavonja a repülési tilalmat elrendelő határozatot, és kiadja a légialkalmassági tanúsítványt. Az FAA ezt követően a típus mind a 121 üzemeltetőjénél ellenőrzi és jóváhagyja a képzési programokat.
A MAX-ok hatósági berepülése a hónap elején fejeződött be, a mintegy 10 órán át tartó repülések során az automatikus repülésvezérlő rendszer változtatásait tesztelték. A hatóság csak akkor adja ki a típus újbóli kereskedelmi forgalomba állításához szükséges légialkalmassági tanúsítványt, ha az FAA biztonsági szakértői úgy ítélik meg, hogy típus minden tekintetben megfelel a tanúsítási sztenderdeknek.
A MAX-okkal kapcsolatos műszaki problémák és az átadások leállítása eddig több mint 18 milliárd dollár kárt okoztak a gyártónak.