Az Air India A320-asa egy nem precíziós megközelítés végén alig több mint 600 méterrel a futópálya vége előtt ért földet. A pilótáknak végül azon túlfutva, de még szilárd burkolaton sikerült megállniuk, a lezárult vizsgálat szerint ők hibáztak a megközelítéskor.
Kiadta az indiai hatóság az AI 493-as járat 2017-es túlfutásának végső jelentését. Az Airbus A320-as 145 utassal és 6 fős személyzettel a fedélzetén Delhiből Suratba tartott. A célállomáson a 2905 méter hosszú futópálya 22-es küszöbét 1 kilométerrel áthelyezték, ezért az ILS siklópálya adóját ki is kapcsolták, hogy az ne továbbítson fals jeleket a pilótáknak.
Természetesen erről a pilóták NOTAM formájában tájékoztatást kaptak, így tudhatták, hogy 22-es irány esetén csak az iránysávadó áll majd rendelkezésükre, süllyedésüket úgynevezett nem precíziós módszerrel tudják nyomon követni.
A repülőtér végső megközelítésekor azonban végig a kijelölt siklópálya fölött voltak, annak ellenére, hogy a megszokottnál meredekebben süllyedtek.
Emiatt az A320-as gyorsabb is lett a végső megközelítés szakaszára a számított értéknél, így a kilebegtetés megkezdésétől még 12 másodperc telt el, mire földet ért. Eddigre mindössze 605 méter maradt a személyzet számára, hogy megálljon, ezért mind a sugárfordítót, mind a futóművek fékeit teljes teljesítményre állították a pilóták.
Végül a küszöbön túlfutva, de még a biztonsági sáv szilárd burkolatán sikerült megállniuk, viszont ezt nem jelentették a légiforgalmi irányítás felé.
Sőt a repülőgép karbantartási könyvébe is csak annyit jegyeztek fel, hogy alacsony fékhatást tapasztaltak. Mivel a szerelő nem talált semmi rendellenességet a VT-ESE lajstromjelű repülőgéppel visszaindultak Delhibe. Az esetre csak azután derült fény, hogy a futópálya ellenőrzése során 3 törött lámpát találtak, ám eddigre a fedélzeti hangrögzítő már felülíródott, így csak az adatrögzítő állt a kivizsgálók rendelkezésére.
Az eset okainak tisztázása ennek ellenére viszonylag egyszerűnek bizonyult, hiszen a stabil megközelítésre vonatkozó feltételek nem teljesültek, így a személyzetnek 150 méterrel a föld fölött át kellett volna startolniuk, nem pedig erőltetni a leszállást.
Ez esetben a körülmények kedveztek nekik, nem úgy, mint három évvel később, amikor a légitársaság leányvállalatának egyik 737-ese – szintén későn földet érve – túlfutva összetört, 21 ember halálát okozva.