Újabb fejezetéhez érkezett az Air France és az Airbus közti huzavona a hosszított törzsű A220-asról. Az Air France-KLM vezérigazgatója most azt nyilatkozta, hogy Boeing 737 MAX-okat vásárolhatnak, ha nem lesz ilyen változat az európai-kanadai gyártmányból.

A Routes Online beszámolója szerint Benjamin Smith a Routes Reconnected webes konferencián az általa vezetett Air France-KLM terveiről beszélt.

Elsősorban a francia belföldi hálózat újragondolása volt terítéken, elmondása szerint a Transavia helyi leányvállalatát először nyereségessé kell tenni, utána lehet azon gondolkodni, hogy mely európai célállomásokra repüljenek.

A flottafejlesztés azonban így is elengedhetetlen, ebben lenne hatalmas szerepe a korábban már emlegetett, most A220-500-as elnevezéssel futó, hosszított törzsű regionális géptípusnak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Bár az Airbus jelezte korábban, hogy nem zárkózik el az ötlettől, Benjamin Smith elérkezettnek látta az időt, hogy konkrétabb üzenetet küldjön az európai gyártónak.

Közölte, hogy a régi Airbus A320-asok és A321-esek cseréjeként az A220 mellett a Boeing 737 MAX-okat is vizsgálják, bár azt nem fejtette ki, hogy melyik variáns érdekli.

Az Air France-KLM vezetője egy évvel ezelőtt lengette be először, hogy támogatnák a nagyobb variáns megépítését, az Airbus kétszer is azt mondta, van benne potenciál, de még kivárnak, a járvány idején a készpénz megtartása a legfontosabb.

Az egykor a kanadai Bombardier által C Series néven kifejlesztett, aztán az Airbushoz került és átnevezett A220-as jelenleg legnagyobb változata, a -300-as maximum 160 utasra berendezett konfigurációban érhető el (kétosztályos változatban ennél kevesebb). A hosszabb törzsű variánnssal tehát közel kerülnének az A320neo kapacitásához, illetve el is érnék, vélhetően ezért is húzza az időt az Airbus.

Arról Smith nem beszélt, hogy milyen számítások mellett érheti meg a cégnek a Boeing 737 MAX-ok megrendelése, vélhetően újabb nyomásgyakorlásról van szó.

Az Air France-KLM leányvállalata, a Transavia, illetve maga a KLM számára egyébként nem ismeretlen a Boeing 737-es, ám az Air France-nál legutoljára 14 éve volt szolgálatban az amerikai keskenytörzsűből.