Egyszerűsíti kadétprogramját a Lufthansa-csoport, amely így a jövőben jobban ki tudja szolgálni a légitársaságok aktuális igényeit.
A koronavírus-járvány hatására jelentősen csökkent az igény az új pilóták iránt, ez természetesen hatással volt a képzési igényekre is.
A Lufthansa a kialakult helyzetben úgy döntött, hogy alapjaiban változtatja meg pilótaképző programját, az egész vállalat átalakítását célzó „ReNew” projekt részeként. A pilótajelöltek ab-initio képzésének alapelvei változatlanok maradnak, hiszen az elmúlt évtizedekben bizonyították sikerességüket.
Ennél a formánál repülési tapasztalat és előképzettség nélküli jelentkezők kapnak a légitársasági munkavállaláshoz szükséges ATPL-képesítést. A jövőben azonban az úgynevezett „egyetemi modell” jelenti majd a modern, digitális oktatás alapjait, kiegészülve egy új kiválasztási folyamattal.
Ezzel létrejön a Lufthansa-csoport légitársaságait kiszolgáló, igény alapú képzés, amely figyelembe veszi az aktuális keresletet is.
Az új struktúra más egyetemi képzésekhez hasonlóan meghatározott tematika szerint épül fel, és egységes követelményeket támaszt a növendékekkel szemben, akik így nemzetközileg is elismert diplomát kapnak majd kézhez. A program végén emellett az aktuális igények figyelembe vételével a Lufthansa-csoport valamely légitársaságánál állhatnak munkába.
A jövőben az elméleti és gyakorlati képzések helyileg is jobban elkülönülnek. Az elméleti oktatást főként a hagyományos, brémai egységben tartják meg, szintén itt dolgozzák majd ki a képzésben használt digitális modulokat. A gyakorlati oktatásra pedig Rostock-Laage repülőteret jelölik ki, ahol szintén megtalálható már ma is a Lufthansa Aviation Training hangárja.
A visszaesett kereslet miatt a Lufthansa tavaly felajánlotta a tanulóknak, hogy tanulmányaikat további költségek nélkül abbahagyhatják vagy másik repülőiskolában fejezhetik be. Azonban az új rendszer lehetővé teszi a korábbi képzésben ragadt növedékek számára is, hogy folytathassák karrierjüket, és a Lufthansa-csoporton belül helyezkedjenek el a jövőben.