Újra napirendre tűzte az Airbus, hogy a Toulouse-ban az eddig A380-asok gyártására használt csarnokban az A320-család gyártására szolgáló, modernizált gyártósort hozzon létre.
Az európai repülőgépgyártó sikerterméke, az A321neo – és annak nagy hatótávú változatai – gyártási képességeit akarja megerősíteni az új gyártósor elindításával.
Az Airbus lapunkhoz eljuttatott közleményében azt írta, hogy a modernizált, digitális technológiákat alkalmazó, A320/A321 összeszerelő üzem leváltja a korábbi toulouse-i A320-as összeszerelő sort.
Az új egységnek az eddig az A380-asok összeszerelésére használt Lagardère-csarnok ad majd helyet, de az eredeti tervekhez képest csak mintegy fél évvel később, 2022 végén kezdi meg működését.
Az Airbus most azzal számol, hogy a keskenytörzsű típusok iránti kereslet 2023 és 2025 között érheti el a járvány előtti szintet, a projektet annak érdekében indította újra, hogy támogatni tudja a légiközlekedési piac talpra állását, emellett pedig növelje a globális gyártási rendszerének rugalmasságát.
Utóbbi az extra nagy hatótávú, A321XLR változat 2023-ra tervezett forgalomba állítását is segíti, amelyet csak Hamburgban gyártanak, sőt ott egy dedikált összeszerelő sort is létrehoztak erre a célra.
Az új generációs gyártósortól azt is várja az Airbus, hogy segítse a munkakörülmények és a minőség javítását, valamint növelje a cég versenyképességét.
Mint ismert, az A321-es változatot eddig nem gyártotta fő, franciaországi telephelyén az Airbus, jelenleg csak a hamburgi és az alabamai Mobile-ban működő üzemek szerelik össze a legnagyobb befogadóképességű európai keskenytörzsűt.
Amint arról korábban beszámoltunk, az Airbus már 2019-ben elkezdett dolgozni az új, automatizált gyártósor tervein, majd tavaly januárban jelentette be hivatalosan, hogy egy új generációs, digitális gyártósorral bővíti a keskenytörzsű kibocsátását az A380-asok egykori szerelőcsarnokában, az eredeti tervek szerint 2022 közepétől. A világjárvány kitörését követően, 2020 áprilisában az Airbus hivatalosan is megerősítette, hogy felfüggesztette a projektet, miután a vállalat döntött arról, hogy 40 százalékkal visszafogja a termelését.
Mint megírtuk, sajtóértesülések szerint 2022 végére az Airbus az eddig hivatalosan bejelentettnél is nagyobb mértékben szeretné felpörgetni az A320-as típuscsalád gyártási rátáját, havi 53-ra emelkedne az egy hónapban elkészülő példányok száma. A cég már tájékoztatta a főbb beszállítókat arról, hogy készüljenek fel egy további 18 százalékos kibocsátás-növelésre.
Az A320-család különböző változataiból eddig több mint 15 500 példányra szerzett megrendelést az Airbus, világszerte több mint 320 vevőtől, a legyártandó megrendelésállomány 5 650 darab felett van.