Az őszig tartó repülőtéri gurulóút-hálózat karbantartás során megújul a P1-P3, L, R és a Q jelű gurulóút, a projekt értéke pedig már idén elérte a 800 000 eurót (281 millió forint) – közölte lapunkkal a Budapest Airport.
A jelenlegi, egyelőre mérsékelt utasforgalmat kihasználva a Budapest Airport a 2. Terminál előterének legforgalmasabb területein kezdte meg a munkát, amelynek szervezésénél olyan szempontokat is figyelembe vett az üzemeltető, mint a jelentős cargo-, illetve a várhatóan gyorsan emelkedő utasforgalom.
A Budapest Airport a fejlesztéseket úgy ütemezte, hogy azok ne zavarják a repülőtér utasforgalmát. A légiforgalmat érintő építési munkák a most zajló labdarúgó Európa-bajnokság és a jövőbeli nagy események során, például a szeptemberben esedékes Eucharisztikus Kongresszus alatt szünetelnek.
Az idei évben a padkafelújítás részeként mintegy 7000 négyzetméteren lecserélik a gurulóút-padkákat és a hozzájuk tartozó szegélyfényeket, alépítményeket és a gurulóút menti csapadékvíz-elvezető rendszer elemeit, továbbá 130 méteren a burkolatba épített vízelvezető folyókák is megújulnak.
A Budapest Airport közleménye emlékeztet, hogy a cég minden idők legnagyobb, 110 millió eurós veszteségével zárta a tavalyi évet, ennek ellenére 2020-ban is folytatta a repülőtér fejlesztését.
A 2019-ben megtervezett projektek 95%-át az iparágat érintő válság ellenére is befejezte, sőt, a repülőtér-üzemeltető több fejlesztési vagy felújítási munka megvalósítását előrébb hozta a lecsökkent utasforgalmi időszakra.
A Budapest Airport az elmúlt két évben összesen 167 millió euró értékben hajtott végre infrastruktúra-, kapacitás- és digitális bővítési, korszerűsítési beruházásokat, ennek közel felét a válság évében megvalósított fejlesztések teszik ki.
Az utasélmény és a repülőtéri szolgáltatások minőségének folyamatos emelését a Budapest Airport tulajdonosai és vezetősége egyaránt kiemelten fontosnak tartja, ezért a budapesti repülőtér üzemeltetője a fejlesztéseket a 2021-es évben is folytatni kívánja, aminek egyik legfontosabb eleme a jelenleg is zajló 300 millió forintos gurulóút-felújítás és -karbantartás.
A korábbi évek felelős gazdálkodásának, valamint a repülőtér tőkeerős és hosszú távon elkötelezett tulajdonosainak köszönhetően, a vállalat az elmúlt évek fejlesztéseit nagyrészt saját erőből, kisebb részt piaci finanszírozási forrásból valósította és valósítja meg.
A budapesti repülőtér egyike azon kevés európai repülőtereknek, amelyek a koronavírus-járvány okozta válságot jelentős állami segítség nélkül, stabilan átvészelték, sőt, ez alatt az időszak alatt a repülőtér-üzemeltető több mint 80 millió eurót fordított fejlesztésre. Ehhez az is hozzájárult, hogy a tulajdonosok a 2019-es év után realizált nyereséget teljes egészében visszaforgatták a válságkezelésre. A közlés ezzel kapcsolatban megjegyzi, hogy a Budapest Airport-csoport a 2007 óta eltelt időszakban mindössze két évben termelt igazi nyereséget, miközben 238 millió eurós veszteséget halmozott fel, és 577 millió eurót fordított beruházásokra.